Musten gick ur mig.

Sitter fast i soffan med funderingar hit och dit. Mest på detta förbannade taket förståss. Varför händer detta nu... Har inte tid, ork, pengar... Det räcker ju för guds skull att vi renoverar badrummet!!
Det kostar ju en del och inte blir det pengar över. Men men, det kunde vart värre. Imorrn ska jag ringa försäkringsbolag, anticimex och gud vet vem. Vart vänder man sig och hur gör man i ett sånt här läge. Vi vet ju att taket behöver läggas om och att det ska gå på nån dolda fel-försäkring är inget jag räknar med eller tror på. Det är en notering på besiktningsprotokollet om att taket är äldre än 15år och att risken för skador då ökar. Jippi. Vi skulle alltså gjort taket i år och badrummet nästa år, istället för tvärtom som vår plan blev.
 
Plötsligt kommer ju tankar på allergier, mögel osv. Jag tar två olika typer allergimediciner men känner mig ändå inte bra hjälpt och har inte gjort det på några månader. Nu är det ju inte ens pollen i luften! Theo har ju "problem" med ett rött öga som inte ger sig och jag undrar ju nu om detta har något samband. Vill helst få bort allt blöta i taket ovanför tvättstugan så fort som möjligt. Jo jo, badrummet tar ju tid också. Kanske jag kan klona Robin?! I helgen kommer vår plattsättare och ska fixa värmeslingor i golvet och sen flytspackla. Nästa helg blir det fuktspärr och ev. börja sätta kakel på söndagen. Underbart att det "snart" är färdigt!!!
Synd bara att vi inte kan slappna av då. Men men, det kunde vart värre! :)
 
Nu ska jag ta mig lite kvällsmat, pluggandet fick dessvärre stå åt sidan ikväll. Jag behöver verkligen plugga till detta provet på måndag. En hemtenta ska lämnas in efter praktiken också så den behöver jag definitivt också börja med, jesus.... Slappna av, vad är det?! Inte ens på natten funkar det. Oscars nattvanor började gå åt rätt håll..eller ja..det gick bra ett par nätter i början på veckan och direkt får man lite hopp om framtiden. Tji fick jag och så var vi tillbaka i gamla vanor. Behöver sömn bigtime nu!!! Tur att vi har bokat en hel helg i Göteborg om två veckor. Utan barn! Lovely! Linda och Micke har gjort detsamma så det ska bli väldigt kul att få umgås, äta gott och framförallt....att få sova!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide