Ett steg närmre.

Efter mycket funderingar och prat med familj och vänner har jag bestämt mig för att söka till medicinsk sekreterare. En YH-utbildning som finns i Kristinehamn och är på två år. Lagom avstånd och lagom lång utbildning. I princip alla som har fullföljt utbildningen får arbete efteråt.
Efter flera år på Hemtex har jag kommit till en punkt där jag bara står och stampar. Det är inte roligt längre och då känner jag att istället för att gå där och bli bitter (kanske jag redan blivit om jag tänker efter...haha) så går jag hellre vidare.
Ju mer jag läser om kurserna vi läser ju mer vill jag börja plugga. NU!!!
Allt låter väldigt intressant och jag ska börja öva lite svenska, engelska och tangentskrivning redan nu för att ha en större chans att komma in.
Tur vi inte skriver på iPhone....då skulle INTE jag bli antagen. Haha..
Det är en info-träff 9maj. Sen är testerna och intervjuerna 21 och 23maj. Där hade jag väldigt tur få jag ska till Barcelona 14-18maj. Puh!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, kul! Kolla med Lena Elander om du vet vem det är. Jobbar som yogalärare på sats bl.a. Hon gick löser förra året. Hörde den var tuff men ger jobb o verkar vara en superbra utbildning! :)) kramar o lyckospark i be-hinden.

2012-03-01 @ 22:21:07
Postat av: Sofie

Från mig... ;) kram!

2012-03-01 @ 22:22:07
Postat av: Berit

Du gör helt rätt, vi hjälper & stöttar om det behövs :)

2012-03-02 @ 08:26:44
Postat av: Johanna

Kul! Det är ju precis när man är sådär trött som man ska gå vidare (jag från McD till förskollärare...) och det är då man fixar det! Lycka till!

2012-03-02 @ 12:10:06
URL: http://johanonnona.blogg.se/
Postat av: Therése

Tack så mycket!! Sofie: Hon är kanske i stan?! Jag är på Färjestad så har nog inte stött på henne tyvärr.. Men känner flera som gått som jag kan bolla med. Toppen!



Kram till er

2012-03-04 @ 10:50:12
URL: http://precissomdetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide