Belly Bandit.

Jag har blivit påmind ett par ggr angående maggördeln som jag använde efter graviditeten. Jag skulle ju ge er en recension om vad jag tyckte, om det hjälpt osv.
Jag är jättekluven. Vet inte riktigt om just den hjälpt till med tanke på att magen blir mindre och mindre efteråt oavsett gördel eller ej. jag har fortfarande kvar magen och det är absolut inte som den var innan graviditeten. Absolut inte otippat med tanke på kejsarsnitt och barn nr2.
Jag använde den under sommaren när det var som varmast. Det var varmt och sevttigt och inte alls skönt. Kunde inte ha den varje dag. Mitt ärr fick svårare att läka med tanke på att gördeln låg över hela tiden.
Jag har visserligen väldigt kort överkropp så om du har en längre eller helt enkelt inte gjort ett ks så är den säkert toppen.
Det positiva var att jag kunde ha den och känna mig fin (nåååja) kort tid efter förlossningen.
Den var också väldigt skön för ryggen. Min ländrygg var jätteklen i slutet av graviditeten och efter (o fortfarande) så den stärkte upp mig, dock tillfälligt.
Den är i vilket fall som helst värt ett försök, om man nu vill lägga pengar på det.
Men, jag tror säkert att det går lika bra med shaping-produkter man köper på tex Lindex.
Det tar ju trots allt lång tid innan man är helt återställd efter en förlossning så mitt råd är att istället koncentrera sig på knipövningar (tro mig, viktigare än man vill tro), göra enkla magövningar hemma, ta promenader och kanske såsmåningom börja träna lite smått. Ta det i sin takt och lyssna på kroppen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide