Året som gått - 2011

Januari

Vi var på ultraljud där vi fick reda på att vi väntade en liten pojk. ♥
Vi köpte en ny soffa.
Theo fyllde hela 2år så vi firade med kalas i dagarna två.. :)
Vi reste till Tenneriffa med Robins familj. Theo fick dagen innan sin 3:de pennecillin-kur och den fortsatte hela resan. Lite tråkigt men men, vad gör man.
Vi hade det jättemysigt trots mediciner och magsjukor.



Februari

Det var huuur mycket snö som helst och jag försökte skotta så gott jag kunde med magen.
Theo började sova dåligt på nätterna igen och vi började tänka på att byta säng.
Han är också sjuk och hostar en del...igen!
Jag var fast i Big Brother och följde det varje dag. :)


Mars

Vintern började töa bort och ingen var gladare än jag.. Lökarna tittade upp och det var vår i luften!
Theo fortsatte vara sjuk.. :(
Theo fick en stor säng och började sova bättre!! :)
Lillebror sparkade för fullt i magen och vi längtade..
Theo ramlade och slog upp ett sår på näsan och under.
Vi var på Leklandet och röjde på ordentligt!
Jag var trött trött trött och blev tillslut sjuk.




April

Theo gav oss namnförslaget Martin till lillebror i magen. Bobor (lillebror) användes också flitigt.
Robin byggde en farstukvist så vi kunde ställa in vagnar o dyl.
Mr.Handyman började även bygget av en större efterlängtad altan!! :)
Jag fyllde år och gick hem från jobbet med grav-penning. :)
Var till Spec-mvc där vi efter lite diskussion fick ett datum för planerat kejsarsnitt.
Grejade i kommande bebbens rum.


Maj

Altanen blev klar och vi sådde gräs runt om. Kändes som en evighet tills de kom upp men tillslut så!
Tvättade kläder till lillebror och la in i garderoben.
Vi var till Motormässan i LLA med en mycket nöjd son!
Theo börjar känna på sig att det snart kommer ske en stor förändring i familjelivet. Kränglar med det mesta och en kväll skulle han prompt sova i vaggan. Ålrajt...
Theo börjar i slutet av månaden att sova hela nätter efter myyycket krånglande.
Vi bokar en tripp till kolmården med nära vänner! :)
Vi åkte till stugan några dagar, underbart!
Theo fiskade och Robin la nytt golv på altandäcket. Jag servade med mat! :)
Jag tog bort en helt ofarlig cysta på ryggen och sydde några stygn.



Juni

Var stammis på Blomsterlandet.... :)
Gräset växte och blev helt otroligt grönt tack vare värmen!!
Vi var till Värmskog en helg där vi åkte båt och mådde gött, som alltid där!
Var väääldigt höggravid och kände mig inte gööörsnygg i bikini. ;)
Fick mina första britsningar..mindre kul men sånt e livet.
Min kära lillebror tog studenten!!
Det var varmt och jag var svUUUlllen...
Tvättade fönster och väntade på dagenD.
Vi var på fest hos Tina och Lars. Hur kul som helst!!!! :)
Bakade bullar och kakor i massor 2 dagar innan förlossning. Whyy??!
Vår älskade lilla Oscar anlände 17juni 09.47. Helt fantastiskt! :)
Vi mös järnet så gott vi kunde.
Firade midsommar i Värmskog mek fina vänner och våra kids. Jättetrevligt!
Jag blev sjuk på kvällen/natten med hög feber och nån dag senare tillbringade vi några timmar på akuten. Fick starka mediciner som skulle hjälpa mot infektionen jag fått.
Robin lägga om muren i trädgården. Jag ammade och ammade och ammade...han var aldrig nöjd. Theo gjorde revolt och var helt otroligt jobbig.. Svårt att bli storebror!



Juli

Frida och Per får en liten tjej..Elsa som numera är nära vän med Oscar (ja lovar, de pratar o allt!!).
2veckor efter förlossningen vägde jag under inskrivningsvikten (DET gör jag abslout inte nu ;) ).
Älskade Viggo lämnade oss...
Vi hade mycket besök och grillade och fikade mest hela dagarna. Mys!
Åkte till stugan med hela familjen. Skönt att komma hemifrån några dagar.
Tog beslutet att sluta amma. Ville inte delamma så det var inget alternativ.. Otroligt skönt!
Läste en hel bok..faktiskt.
Köpte nya möbler till v-rum och hall. Efterlängtat!!
Åkte till Kolmården med Linda Micke och Levi. Riktigt kul men jag märkte att min kropp inte alls var läkt eller i form på långa vägar. Det var mycket backar och trotsigt barn..men han hade också väääldigt roligt!!
Var till Örebro under dagen och shoppade med Camilla och Erik. Jäääätteroligt och välbehövligt!





Augusti

Var på Marias möhippa. Oscar var med på sin första och förmodligen sista möhippa någonsin..
Robin börjar jobba igen efter en lång ledighet under sommaren.
Theo är otroligt trött på dagarna och har varit hela sommaren egentligen. Vi förstår att det har med hans snarkningar att göra. HAn börjar även att skela med ena ögat så nåt är definitivt knas.
I slutet av månaden fick vi ett datum för op. Lättade men nervösa!
Vi var på ett jättefint bröllop med ett kanonkul party efteråt. Linda passade Oscar! :)



September

Började få väldigt ont i ryggen. Guldklimpen växte foooort!
Vi var en del på Röris med Theo o gympade.
Vi var i stugan med svärföräldrarna och pappa. Fiskade kräftor, var till Arvika, plockade svamp och ahde jättemysigt!
Theo opererade halsmandlarna. De tog bort en del av dom och allt gick bra. Han var såå duktig!!
Oscar fick sin första vaccination. Ledsen men gick över fort.
Levi och Ellen fyllde 2år och vi var på 2kalas och åt mycket fika!


Oktober

Jag jobbade extra en helg. Kändes som att jag aldrig gått hem...
Theo är väldigt trött och gnällig på dagarna, jobbig period.
Robin var på kurs i Sthlm och jag var själv med kidsen. Började bra men det var väääldigt påfrestande på slutet med en trotsig Theo..ojojoj..
Vi hade ett litet namnkalas för Oscar med middag och tårta. Myspys!
Vi var på Elsas fina dop.
Jag var på Annicas 25årskals och blev lite rund om fötterna! ;)





November

Ingen vinter så långt ögat kunde nå...vi krattade löv!
Robin bygger klart lekstugan/förrådet/sandlådan. Nu är det bara lite målning och inredning kvar till våren!
Hade drinkkväll med mina tjejer. Hur trevligt som helst!!
Var till Ullared med några kompisar. Mycket roligt och mycket handling blev det...
Jag försökte ta julkort på barnen..inte det lättaste.
Jag köpte träningskort på SATS. Såå gött!
Vi hade adventsmiddag och bak med mina gudbarn. Julgranen åkte fram tillsammans med allt julpynt.
Lilla Selma kom till världen!! :)



December

Var till bibblan med Theo. Väldigt uppskattat!
Jag och Robin var på inflyttningsfest hos min svägerska med sambo. Jag blev jättefull och jättebakis!
Vi hade barnvakt till båda barnen över en natt och gjorde ingenting förutom att sova! Så väldigt välbehövligt!!!
Var på julbord med jobbet. Trevligt!!
Vi firade jul hemma med familjen och hade det väldigt mysigt. Tomten kom och ingen var gladare än Theo.
Det blev en tur till Leklandet i mellandagarna och Theo var heeelt lyrisk. Ville absolut inte åka därifrån trots att han var jättetrött och helt rosig om kinderna.
Jag och Frida hade ett PT-pass och jag hade träningsvärk i mååånga dagar.
Nyår firades hemma med vänner, god mat och dryck. Kidsen var med och vi hade jättekul!



Summering av året...
VÄLDIGT bra!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide