Sista veckan.

All förberedelse och all planering inför skolstarten har tagit sin lilla tid... Men, nu är den klar, endast ett par böcker som ska komma denna vecka.
Det är ju inte bara.. Det ska lämnas inkomstredovisning till förskolan, schema för två kids (har dessutom inte fått mig eget så har fått höfta lite), ansöka om studielån, beställa en massa böcker (har köpt alla som går begagnat så det har varit x antal mail fram och tillbaka), tankar hur man ska ta sig till och från skolan, vem hämtar och lämnar på dagis osv osv. Vissa grejer går inte att planera helt så det är lite stressande men inget att göra åt. Hoppas vi är några stycken som bor någorlunda nära så att vi kan samåka. Annars kostar inte buss/tågkorten speciellt mycket med tabke på hur mycket jag kommer utnyttja det. Det är tiden som är viktig. Jag vill inte ha mina barn på förskolan 6.30-16.30 varje dag. Det är ju massor med barn som har det så men det är också rätt slitsamt. En helt annan ljudvolym än hemma.. Så vi ska försöka få ner timmarna så mycket som möjligt! :)

Vilket härligt väder det blev då, sista veckan på denna föräldraledigheten. Förmodligen den sista också... Har inte tänkt på det speciellt. Det hade varit en helt annan känsla om jag skulle tillbaks till jobbet.
Jag ser grymt mycket fram emot att börja plugga. Tiden är inne!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide