Blod Svett och Tårar.

Dagen idag har varit jättebra från början till slut!
Åkte mot Skoghall och Lisa med familj vid 10. Barnen lekte väldigt bra, inget bråk och mest glada miner. :)
Vi fick god mat och fika. Theo var mest intresserad av att leka. Men när det inte serveras fika då är man minsann göörsugen. :)
Efter Oscars sovning hämtade vi Moster Sofia och tog en snabbis på stan. Hittade ett jättefint nagellack som åker på redan ikväll.. Det jag SKULLE göra var att byta en tröja åt min sambo.
Sen styrde vi kosan mot mamma där det vankades middag och efterrätt.. Vi åt alltså borta hele dan.. Familjen Ove Sundberg men men... Skönt att göra så ibland! ;)
Väl hemma var Oscar suuupertrött så ett snabbt bad och välling sen slocknade han innan 19.. Lilla Prinsen.
 
Oscar har slagit sig HEEEEELA dagen. Det tog liksom aldrig slut.. Ramlade från 2 sängar...soffan, ute osv..
Det värsta var när han snubblade på foppatofflorna inomhus, slår munnen/tänderna i fotpallen i badrummet (som Theo står på så den flyttar sig inte) och börjar blöda.
Han var jätteledsen men det slutade blöda och jag såg inget konstigt. Detta var inna vi åkte imorse.. När han senare ramlar hos mamma tar jag upp honom och lägger honom på sängen, han har munnen öppen ch jag tycker det ser lite kontigt ut i överkäken.. Tittar mer noggrant och ser att ena framtanden är INTRYCKT. Alltså har gått tillbaka in i tandköttet.. Känner mig illamående och får världens dåligaste samvete...
Stckars lilla vännen har förmdligen haft ont under dagen och jag har inte fattat nåt. Skulle såklart kollat mer noga på morgonen men det har hänt tidigare och gått bra.
Fick söka på nätet nu om hur man skulle gå tillväga osv.. Mådde illa och blev helt svett..usch, jag har väldigt svårt för tänder och sånt.. Det sitter väl i från när jag var liten. Men, läste att man inget gör egentligen, förutom kanske en röntgenbild för att se så inte anlagen till den nya tanden är skadat. Nu är ju Oscar väldigt liten så mjölktanden växer förhoppningsvis ner igen. Sitter den dumt till och trycker på anlagen tar de förmodligen bort den.. Håller tummarna på inte.. :(
Så det blir att ringa tandläkaren på måndag. Försäkringsbolaget får sig nog ett samtal också... Bäst att vara på den säkra sidan. :)
 
Kanske en ska ta och köpa han en hjälm??!! Och eventuellt tandskydd.... Det är inte för inte vi kallar honom för Fyllot.... Men snart ska han väl bli lite mer stadig??!!
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide