Ser fram emot...

...att se resultatet av Theos operation. I måndags fick han tid 9.30 för att ta bort en del utav halsmandlarna. Alltså inte hela. Det fick endast vara en anhörig med vid op + uppvakning. Lotten föll på mig! Otippat va?! ;)
Var inte speciellt nervös för min skull...mest för Theos. Hur han skulle reagera när han skulle ligga på ett op-bord och när de satte droppnålen och narkosen...hur han skulle reagera efteråt osv...

Det gick hur bra som helst! Visst...insättning av droppnålen kunde väl gått smidigare men så är det. Sjuksköterskan som satte nålen hamnade utanför venen och fick grejsa lite mer än tänkt. Då märkte han såklart att nån stack honom o det kändes väl också...även om han fått Emla.
Det var en läkarstuderande...o jag förstår ju att de måste öva. Synd att Theo blev så ledsen men är säker på att det inte är nåt han minns särskilt av nu.. :)

När han var klar på op så låg han på uppvaket där jag väntade... Han sov i 1½ timme inann han vaknade lite yr i bollen. Det hade runnit blod från munnen och lite ur näsan..såg inge gött ut..
Men han verkade inte ha speciellt ont utan var mest trött och sliten. Han fick en isglass som han inte åt mycket av. Efter 2 timmar på uppvaket fick vi möta pappa Robin och gå till patienthotellet! Jag köpte Pringles...till mig och vi hämtade yoghurt, saft och isglass till Theo. Vad ville han ha då?! Glassen åt han en del men sen gick han all in på chipsen. Han skulle ju inte äta sånt...men...de är ju väldigt mjuka och smälter nästan i munnen.
Så vi sa att han skulle tugga ordentligt och han åt som aldrig förr. Tänkte att det är nog bra med lite salt också..eftersom han inte ätit nåt. Han hade ingen matlust alls den dagen förutom chipsen och lite yoghurt på kvällen. Han hade feber också så det gjorde ju sitt till.

Han sov i vår säng och vaknade bara ett par gånger och frågade om nappen. Som vanligt..
Det jag reagerade mest på var att det var så himla tyst...inga snarkningar eller tunga andningar.. Helt otroligt!!
Så fort det blev resultat.. :):)
Men idag har han varit jättetrött men jag har inte låtit han sovit middag. Han har nämnligen inte velat sova på kvällarna.. O natt till idag sov han jätteoroligt. Förmodligen var han pigg efter att han sovit middag igår.

Försöker aktivera honom lite på dagarna men han får ju inte springa eller anstränga sig så...det är lite svårt att hitta på saker. Han är ju pigg så svårt att inte göra nåt!
Imorrn tror jag vi åker till stan en stund. Går till McDonalds eller nåt. Vi har ju laddat upp med flytande mat här hemma inför denna vecka men Theo äte rju precis som vanligt och inget ont i halsen har han.. Skumt men skönt!!
Barn är ju helt fantastiska! :)

Tycker mig se en förändring emd skelningen också...men inte helt...så ska bli spännande och se de närmsta dagarna om det blir bättre. Annars blir det väl Ögonhuset ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide