"Lilla" Oscar...

...fick sin första vaccinering idag. Oj vad ledsen han var! Det gick över så fort han fick lägga sig i vagnen...
Själv tycker jag inte det är så jobbigt. Det går ju liksom över och han lär glömma bort det fort.
Vi vägde och mätte honom också. Håll i hatten men ungen vägde 7450g och var 64cm lång. Han är en stor kille! O välmående!! :)
Hade tippat på 7,5kg så jag hade nästan rätt.. Theo vägde 5800g vid samma ålder. Så Oscar är lika stor nu som Theo var vid 6,5mån...jämt litte skillnad då! :) Haha...

Han börjar växa ur kläder...o det går fort!! Måste nog ta fram stl 74 nu. Har köpt en del också..eller, inte mycket. Men jag var i valet och kvalet på om jag skulle ta 68 eller 74. Jag köpte/köper 74 i det gjorde jag rätt i...
Nu får vi se om han kan ha overallen som Theo hade men det är inte troligt så vi får nog köpa en.. En tjock har vi men en lite tunnare att ha i vagnen får det bli!

Vår mvc-sköterska frågade om Theo, halsmandlarna och skelningen. Jag berättade om op och att det gått så bra, han snarkar inget, han mår bra, äter bättre och är piggare helt enkelt. På så kort tid!
Hon fick rysningar..! :) O vi kom fram till att det vare tt väldigt bra beslut att göra detta.. Det är ju såå skönt när man ser på Theo och han mår bättre. Han är liksom mer vän med sig själv nu. Inte så trött även om trotsen finns kvar förståss. Men trots kombinerat med trötthet är inte att rekommendera!

Snart ska vi hämta Theo på dagis...mitt i Oscars mat men ska försöka gå lite tidigare. Efter mellanmålet ska vi gå ut och jag ska plantera lite och rensa...igen. Det regnade ju så igår så det blev bara lerigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide