Lika...

...trött idag om inte värre. Dagen började kasst rent ut sagt. Fick huvudvärk som inte gav sig förrän sent..
Ibland vill man kunna slappna av o bara vara, men hur lätt är det??!
Så fort jag gör det så skiter sig ju allt. Imorse fanns det knappt mjölk, inget smör (förutom till Theos smörgås), ingen yoghurt (som tur va en drickyoghurt..) o ingen ersättning!! Alltså inget av det viktigaste...
Det fanns en omgång ersättning i doseringsgrejen och vi hade ju tetraoack men gillar inte att ha så dålig framförhållning.
Vi har ju matpengar hemma så båda kan hålla koll på maten då jag tyckte det var jobbig att HELa tiden sköta handlingen. Som om jag inte har nog o tänka på... Men det funkar inte ändå. Får väl tjata lite mer då. För det är ju det jag gör. Tjatar tjatar tjatar.

Kunde jag så skulle jag klicka på esc-knappen för en liten stund...e trött på mitt liv just nu. En liten period bara men jag kommer väl igen...
Behöver träffa vänner och bara va jag! Vem fan e jag nuförtiden egentligen?? En nerspydd sleten, trött ouppskattad 2barnsmamma som inte vet vad hon vill bli när hon blir stor. Eller vänta nu, jag är ju för fan stor!
Snart 30...blää... Dags att skola om sig nu tror jag!
Har iaf bestämt date med bästa girlsen..så får vi hoppas de kan då. Måste få lite energi från de bästa!!

O så sitter jag här ikväll igen och försöker slappna av...o så vips kommer jag på. Måste diska flaskorna, o lägga pulver i doseringen. Göra iordning kuddarna i soffan tills vi hamnar där i natt. O sen sminka av mig osv osv...
Ja det tar aldrig slut. Shit vad enformigt men jag måste ju göra det. För att underlätta för mig själv framförallt och för att Oscar ska få mat snabbt och smidigt.

Dagen hade lite ljuspunkter iaf. Vi var på gympa som var rätt kul, bara jag o Theo. Skönt med bara ett barn ibland. Jag kan ju inte dela på mig även om dom och jag skulle vilja det ganska ofta.
Sen var vi på en spontan loppis vid konsum. Fyndade  lite till Theo för 20:- och ett bord + stolar för 100:- till lekstugan!! Vi blev supernöjd! Ska målas i roliga färger. Rosa ville Theo så rosa får det väl bli! :)

Sen åkte vi raka vägen till Värmskog på 2årskalas hos Levi! Han var helt ställd när vi var så många. Egentligen inte så många men han var lite överrumplad lilla gosen..haha..
Han fick en Husbil med lite tillbehör..hoppas den blir bra. :)

Imorgon är vi påt igen med en busstur (börjar tröttna på buss...blää...) till Rud och Öppna Förskolan. Ska träffa Karin med kids och sen ska jag nog handla lite till mamsen som kommer hem från Gbg där hon har fått en helt ny höftled. Det får bli en överraskning. Hon behövde bara mjölk och tyckte inte jag skulle krångla upp men vi får se. Bara barnen är snälla o helst sover så är det inga problem. Köper nog en tidning och nåt gött också! :)

Kram o godnatt...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Iris! Jag säger som du säger till mig.. _Du har för höga krav på dig själv! Gör inte så mycket, utan var hemma o bjud över folk till dig istället. Vi gillar dig för den du är, inte för att du håller minen uppe o fixar så mycket. Lägg ner mer tid på dig själv o skit i oss andra för en stund ;) Styrkekramar!

2011-09-26 @ 11:43:36
Postat av: Johanna

Känner igen den där gnällkärringen, den bor här hemma hos mig också :) Och jag har bara en unge än så länge! De är förjävla jobbiga de där dagarna när man bara vill stänga av och försvinna (har också en sån idag) och som tur är så är de bra dagarna fler :) kram på dig!

2011-09-26 @ 17:50:42
URL: http://johanonnona.blogg.se/
Postat av: Iris

Sandra: Nej jag vet..kraven är kanske lite höga. Men det är inte det att jag åker runt utan det är mer städning o sånt där jag tycker är jobbigt och att tiden inte räcker till. O er skiter jag faktiskt i! ;) Haha..skämt åsido men jag tänker mest på barnen hela tiden. Att de ska ha det bra, vara mätta, utsövda och glada. Glömmer, har inte tid, vill men orkar inte ringa o träffa folk alltid men jag får ta igen det längre fram! :) Kram

2011-09-27 @ 15:58:51
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: Iris

Johanna: Ja visst är det så...vissa dagar är förjävliga helt enkelt och man får sååå dåligt samvete för att man är grinig inför barnen. Men men..som du säger, de bra dagarna är mååånga fler som tur är!! :) O du kommer klara av 2 barn galant!! :) Det är inte såååå jobbigt som jag låter ibland, men ibland blir det för mycket för det går i ett verkligen. Men man klarar mer än man tror!! Kram kram

2011-09-27 @ 16:01:39
URL: http://precissomdetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide