Efterlysning!!

Mer timmar på dygnet behövs...omgående! Jag betalar braaaa! ;)

Skämt åsido... Visst förstod man att livet som 2-barnsföräldrar skulle bli kämpigt men man kan ju aldrig föreställa sig ändå liksom. Igår var det inget dagis för Theo så vi hade bestämt träff emd Karin, Alfred och Vera på morgonen. Klockan 9 stod vi o väntade på bussen o frös lite. :)
Väl där lekte barnen, både inne och ute. Vi mammor försökte prata mellan tillsägningarna och barnskriken och gråten..haha. Nejdå, så illa var det inte! Vi hade jätteskoj och trots att det var lite dragkamp mellan leksakerna på slutet så ville Theo tillbaka till Alfred när vi lämnat gatan...
Han var totalt slut så på bussen hem somnade Theo som en stock!! Sov en timme trots att det var eftermiddag. HAde inte mage att väcka honom. Somnade ändå i bra tid på kvällen, skönt!

Robin hade gått tidigare från jobbet så det var en kul överraskning när vi kom hem! :)
Han grejar som bara den med stugan. Skönt om den blir klar snart. Så man kan umgås som en familj..uhh...man grejar för möe. Vi är rätt bra på att hålla på hela tiden. Man måste ju stanna upp o njuta också!!
Känner mig görsliten nu.. Har vart själv med barnen väldigt mycket sista tiden.
Det går ju bra o så men just det här o ta sig till ställen. Dra in o ut 2 barn i bil, buss. Det ska packas till två, man ska tajma in mat-sovtider för två och helst en själv (vilket bortprioriteras allt för ofta), o det ska tröstas två barn.

På kvvällen tänkte jag sitta i soffan och bara va men det är ju svårt då... Sorterade alla bilder och satte in det sista i albumen. Riktigt nöjd blev jag iaf!! Har gjort ett eget album från förlossningen. Massa bilder från op-salen och lite efter. Ska framkalla några bilder på magen bara och sen skriva kommentarer. :)  

Idag var jag till gympan med Theo och Oscar följde med. Hade hoppats på att han skulle sova då han var väldigt trött, men icke! Gick bra i 10-15min, sen blev han hungrig...eller nåt. Han är ju ganska gnällig nu med tänderna o så. Man vet ju inte riktigt vad som gnager liksom. Men bara för att jag satte mig ner och bullade upp grejer så han skulle kunna äta utan att jag höll i flaskan så skulle ju Theo också sitta sen. Ville inte gympa mer!
Inga vi direkt kände där idag heller så...hoppas det blir roligare imorrn. DÅ åker vi utan Oscar...

Kom hem, fick barnen att sova till slut... OScar i 20min...uh, drygt!! De åt och jag packade om väskan. Fick hjälp av barnens farmor som kom på besök så det gick ganska smidigt. :)
Åkte o hämtade syrran o så åkte vi till i2 där det var karuseller och bakluckeloppis. Theo åkte flygplan alldeles själv! :) Stolt! :)
Tog en tur till BarnensHus där det inte fanns nån bra grej till Levi som har kalas imorrn. Åkte till Toys där vi äntligen hittade nåt. Theo fick låtsaspengar och lite grejer han kan ha i lekstugan när vi leker affär! :)
Lämnade syster och åkte hem med en gallskrikande hungrig bebis!

Matddags för Oscar och sen dess var han vaken. Ville sova men han är så förbaskat ljudkänslig!! O även om jag försöker viska med Theo och går iväg ibland, så går det bara inte. Drygt..Robin var såklart iväg till affären just då också.
Somnade som en stock iaf vid läggdags för natten! :)
Oscar har ju dessutom gått o växt enormt sista tiden så inga kläder sitter speciellt bra. Alla bodysar drar liksom i halsen. Så jag tog fram 2 kartonger med storlek 74/80 förut. Rensade hans garderob och la in nytt. Rensade även bort såna grejer som jag inte ens vill spara på. Det mesta ärvt och inget vi använt direkt..får kolla om nån vill ha eller skänka bort till välgörenhet!

Puhh...är nu sjukt sleten och skulle gått o lagt mig för flera timmar sen om jag vart smart. Men det är jag inte! ;)

Ser iaf fram emot morgondagen då vi åker till Värmskog på 2årskalas hos Levi!!! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi tar det gärna! Kan komma förbi och hämta, förrådet är stort och man vet ju inte om det kan komma något barn framöver. Någon gång ska vi ha barn hoppas vi ;) kram

2011-09-25 @ 18:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide