Chips med dipp!!

O så lite cola på det...mm.. Men shit vad man känner sig onyttig efteråt. Har tänkt hålla igen på vissa saker men jag kan bara inte. Har såå dålig karaktär när det gäller chips och godis.
Dricka kan jag klara mig utan. Har knappt druckit nåt sen en månad tillbaka. Vi kom in i nåt stim under sommaren. det var dricka var och varannan dag..blää..
Undrar bara hur jag somnar/sover inatt...brukar inte va så bra med cola på kvällen för mig.. :/

Rensat rabatter idag, o flyttat på lite blommor. De växer ju så fort och det blir så trångt!! O så har vi ju lite plats nu när muren las om. Sen har jag för första gången delat på en blomma som blivit för stor. Så delade den på fyra så får vi se om den tar sig. Har inte en aaaning om jag gjorde rätt..haha..men det märks. :)
Fick en jättefin blomma/växt av mamma förut. Det är en marktäckande variant som jag aldrig sett förut. Så nu ska jag nog bege mig till blomsterlandet imorrn och köpa fler om det finns!! 
O kanske lite lökar..men jag är så kluven med det här med lökar. Tycker de bara är skräpiga egentligen...o är i vägen om man ska plantera om o så. Men när snön börjar smälta och det tittar fram små knoppar i rabatten så mår man såå bra!! Ett tecken på att NU vänder det! 
 
Imorrn får jag fortsätta!! Det passar ju så bra, för Theo älskar att vara ute och Oscar sover ju så gött i vagnen! :)
O Robin han snickrar på vår kombinerade lekstuga/förråd. Det tar sin lilla tid...men snart så!!
Har ju mer planer med den..bara skalet klart snart o sen ska vi bygga till en sandlåda precis bredvid och bygga ihop den med lekstugan. Så det blir som ett litet trädäck runt om.
Till våren får vi göra iordning inne. Visionen finns men nu saknas pengarna!! Blev lite dyrare än tänkt..
Märkte när Robin hade slagit upp den att shit vad stor!! Hade tänkt mig hälften så liten och hög...men men.
Nu blir den ju rymlig iaf! O gräsklipparen får ett eget krypin...vad glad han ska bli.. ;)

Imorrn ska vi på 2-årskalas hos Ellen! Ska bli mysigt. Det verkar bara bli vi som kommer.. De andra är sjuka..men men. Tur att vi har 3paket då!! :) Hoppas hon blir glad även om det i två paket är "bra att ha grejer"! :)

På måndag ska vi till bvc igen med Oscar. Han ska mätas och vägas och bli vaccinerad! Spännande att se hur mycket han väger nu..men tror på mellan 7-7,5kg. Har köpt 4ans blöjor idag iaf o de är från 7kg. Jag bär han inte alls mycket nu. Jag orkar helt enkelt inte!! Tur han är nöjd med att sitta i babysitter, vårt knä eller ligga i babygymet eller soffan. Goa goa unge!! :)
Han börjar bli tröttare och tröttare på kvällen nu. Skulle kunna lägga sig 18..men men.. Bara han fått mat precis går det ju men 16.30 är tidigt med kvällsmat tycker jag!
HAn somnar oftast runt 20. Sover till 1-2, får mat och sover sen till 4-5, får mat, somnar och vaknar mellan 6-8. Ibland, väldigt sällan, vaknar han 3, får mat och sover till morgonen. DET är fasen lyx! :) 
Ska tilläggas att Theo fortfarande vaknar på nätterna, mindre kul. Det är Robin som tar han men jag vaknar ju alltid och får ibland väcka Robin.  O då lägger han sig hos Theo, somnar där och när hans klocka ringer på morgonen får jag sätnga av den o gå upp o väcka Robin.. Så störande!! När man är så beroende av varenda minut sömn..men men, vad gör man?! Bara att gilla läget. 

Skillnaden med att få så lite sömn nu jämfört med Theos första tid är att jag inte tänker att imorrn kanske det är bättre, eller om 2 månader ser det annorlunda eller om 1 år får vi nog sova hela nätter.  
Jag lever bara för dagen, man mår bara dåligt om det inte blir som man trott eller hoppats! Blir det en bra natt så är man jätteglas men är ändå förberedd på att det kan bli 3 timmars söm om man har otur. 
 Just nu sover jag mellan 4-7timmar per natt. Skulle behöva såå mycket mer men försöker att inte tänka på det. Tycker ändå att det funkar bra. Han har bra rutiner Oscar, man vet ungefär när han vaknar osv.
Tycker jag lärt känna honom sååå mycket fortare än vad jag gjorde med Theo. Skönt!

Nu, dags att förbereda för natten!! Trevlig häälg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide