Zzzzzzzzzzzzzzz

Detta med sömn och barn är en hel vetenskap..man lär sig aldrig. När man tror att man kommit in i rutiner så ändras dom igen.. Det gäller inte bara spädbarn utan det följer säkert med resten av livet.
Theo sover iaf hela nätter nu!! :):):) Det är helt underbart!!
Det är klart att han vaknar vissa nätter o har tappat nappen eller drömt nåt. Men han somnar om direkt. Ibland vaknar han supertidigt o då lägger vi han emellan oss o då somnar han om igen. Det gillar han!!!
I lördags sov vi tillsammans från cirka 07.. Vi trodde inte han skulle somna om men vips så sov han på mindre än 5 minuter. Då vill han gosa ner sig i duntäcket..vår lilla fryslort!
Sen när vi vaknat så ligger vi bara o myser...såå underbart! O snart är vi 4 i sängen..undra hur det blir då. :)
Det enda tråkiga med sömnen just nu är det svåra med att få han att somna.. Eller för MIG att få han att somna..
Det går bara inte.. Jag försöker varje dag o har gjort det i 2 veckkor utan resultat!!! Helt otroligt.. Robin får ta över varje kväll!
Känns lite jobbigt för på fredag ska Robin bort o jag måste lägga han själv.. Kommer få hålla på tills jag själv ska lägga mig.. :(  Men om han vaknar hyfsat sent på morgonen kan jag ju hoppa middagsluren o på så sätt få han tröttare på kvällen.. Tyvärr funkar det inte alltid.. Vi får väl se helt enkelt!
Om det nu är nån tröst så vet jag fler som har det likadant..alltså med barn som somnar sent sent sent just nu.
Det är väl typiskt denna ålder när middagssovningen börjar ändras. Vissa dagar behövs den inte o andra behövs den absolut..det är lite lotteri liksom. Ibland blir det vinst ibland inte.. Men det är väl en övergång just nu o bara att härda ut! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide