V.34

Känns lite knepigt att skriva om förra veckan då jag gått in i V.35 idag.. :/ men så är det
när livet rullar på i 120...
Bebisen hickar för fullt..nästan mer och mer för varje dag. Jag har väldigt mycket sammandragningar/förvärkar. Ibland gör de halvont ibland bara obehagligt. Det kommer många när jag kör bil o även när jag sitter bredvid.
Tänk er då att åka bil till förlossningen i riktiga värkar!! DET är inte såå gött! ;)
Mycket sammandragningar även när jag sover..o ligger lite konstigt eller legat förlänge på samma sida. Skumt..så hade jag inte med Theo o det är rätt drygt för man vill ju kunna sova!
Har foglossning mer och mer..värk i höfterna och ljumskarna emellanåt.
När jag var i Värmskog häromdagen var det inte skoj...då hade jag svårt att gå tom o så har jag
aldrig känt. Inte såå illa!
Den dagen glömde jag även min magtablett o usch vilken halsbränna jag hade på kvällen...trodde jag kunde hoppa en dag men fick ta en på kvällen o som tur var va det över innan jag skulle sova..
Förövrigt känner jag mig rätt fräsch..inte mycket vätska i kroppen även om jag känt mer sista dagarna. Speciellt fötterna..men de äär ju inte så stora så jag tycker de blir finare nu!! Haha.. :)
Så där kan den stanna om den vill!! :)
Bebis ligger nu med huvudet neråt..men kan givetvis ändra läge men tror inte den har såå mycket plats till det. Det är mycket mycket sparkar/knöing uppåt nu. Har iofs varit hela tiden nästan men mer och mer blir det. Man kan nästan alltid känna nåt spetsigt på toppen av magen. Så är nån sugen på att känna hur en fot eller knä känns genom huden så är ni välkomna att lägga handen på min mage! ;)
Den sparkar 9ggr av 10 om jag sitter ner och nån lägger handen över magen.
Han får väl inte så mycket uppmärksamhet stackarn..så han blir glad när nån kommer o "hälsar på".. :)
Var ju till barnmorskan också.. Allt såg bra ut. Jag följer kurvan och har samma sf-mått som i samma vecka med Theo. Hjärtljuden är lite högre bara...
Hon tyckte det var riktigt dåligt bemötande jag fick på spec-mödravården och hon tyckte inte det var ok. Men men..nu fick jag iaf snitt och det tyckte hon definitivt att jag skulle ha.
Så nu kör vi på det!! Jag är bara rädd för den där jäkla spinalbedövningen..usch. Hoppas jag får lugnande innan.. Nån som vet?!
Ska även be en sköterska att ta bilder under tiden...usch..men va fasen. Jag vill ju se mitt barn förlösas även om det blir lite blodigt.. Jag svimmar ju vid synen av blod men men.. Får väl öva innan!
Magen är sååå spänd nu. Det känns som att huden kommer brista när som helst..men om jag minns rätt så var jag likadan med Theo och fick inga bristningar. Så jag hoppas det blir samma men det är inte säkert ju..
Blir det så blir det..o det är ju inget jag inte kan leva med!


V.34 (33+3)

SF-mått: 31
Hjärtljud: 144
Vikt: +5,2kg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide