Shopping-tajm...

Ska bege mig till stan strax... Har lite grejer som behöver inhandlas, men ingen roligt alls tyvärr. Tänkte köpa 2 nya bh-ar, järntabletter, allergitabletter, Losec (mot halsbränna), Panodil, hårspray...
Ja alltså bara nödvändiga saker. En kan ju tro att jag tar hur mycket tabletter som helst..haha.. Ärligt talat tar jag aldrig tabletter annars, förutom allergitabletter. Men nu är det ju lite annorlunda.
Har tagit rekordmånga Panodil sista veckan..ca 4-5 stycken. Mycket för att vara mig.. Men jag har haft värk tamejfan varje dag. Nu med..i nacken. Tror det är spänningar för det går upp i huvudet.. Bajs.
Igår hade jag ont nästan hela dagen, kände mig som en gammal kärring. :(
Påverkar ju humöret också...inte bra inte bra.
Fick iaf lite gjort igår innan vi hämtade Theo, skönt. Hittade allt som behövdes till hissgardinen i lillens rum, så nu tänkte jag sy den själv. Hade planer på att lämna till sömmerska men gör det själv och sparar några hundra.
Eftersom jag har alla manicklar så känns det onödigt, det är liksom bara lite raksömmar och jag har gjort det förr då det ska inte vara några problem.
Kanske rentav tar tag i det när jag kommer hem från stan...om jag pallrar mig iväg snart.... :)
Får inte glömma att boka en ny klipptid också. Mitt hår växer som ogräs när jag är gravid. O egentligen skulle jag kunna klippa det nu men vill göra det så nära förlossningen som möjligt för efter sen vet man ju inte hur det blir!
Förresten så har jage n känsla av att det kommer att sätta igång före vårat datum, 17juni. Vet inte varför men det känns så..o jag får väl helt enkelt förbereda mig på att det kan bli en vaginal förlossning. :/
Självklart går det att stoppa om det har dragit igång, men det beror helt på hur långt det har gått.
Sist tog det ju mååånga timmar men det betyder ju inte att det kommer gå sakta denna gång. Så vi får se.. Bara jag försöker förbereda mig och vara någorlunda inställd på det så det inte blir en chock så... Men dock inget jag önskar... :/
Nu ska vi bara fixa barnvakt, men det brukar ju inte vara nåt problem. Mamma tar Theo på förlossningsdagen iaf..o en bit in i helgen. Sen vet man ju inte hur länge man blir kvar men iaf till måndag. Men men...livet kan ta många svängar..vi får se helt enkelt! :)

Nu, stan! :)


Kommentarer
Postat av: Berit

Du vet väl att jag finns om Ni behöver.....inga problem för mig att ta ledigt några dagar och det finns plats i "marmor´s" säng. Kram

2011-05-02 @ 19:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide