V.27

Tycker som alltid att det går fort..men när jag idag fick frågan om hur länge det är kvar och svarade 3 månader så kändes det som väääldigt lång tid. 3 hela månader...kommer förhoppningsvis gå fort de sista veckorna på jobbet. Men jag är skittrött när jag är där. Kroppen känns som 70 år gammal och jag vaggar fram..men bara om jag har en dålig dag. Blir mer o mer såna..när ischiasen gör mig påmind och ryggen värker.
Tror jag börjar få lite vätska i kroppen också..vaderna pulserar när jag kommer hem. Men..jag har tur som kan gå hem 2 månader innan. Behöver verkligen det!! 
När jag väl gått hem är det ju vår och det behövs lite omtanke i trädgården. :):) Inte sagt att jag ska ligga på alla fyra tills jag ska föda men jag kan ju greja lite varje dag iaf..om jag orkar och känner för det! :)
Har en del planer iaf...sen får vi se hur det går me det! 

Tycker inte jag har några extrema komplikationer, eller vad man ska kalla det, under graviditeten. Mår hyfsat bra.. Man gillar liksom läget för man vet att det går över så fort liten tittat ut. Men det jag känner av just nu är:
Halsbränna och sura uppstötningar
En hel del sammandragningar, speciellt på jobbet på eftermiddagen och när jag kommit hem.
Sendrag på de mest konstiga ställen men mest i vaderna
Nästäppa...börjar bli riktigt störande. Sover sämre då..men får ta nässpray när det blir som värst.
Andfådd, av minsta lilla ansträngning
Ont i ryggen, både av scoliosen och känningar av ischias. 
Lite hjärtklappning...absolut inget farligt! Känns som att jag är nervös eller nåt. När hjärtat slår så hårt att det känns som det ska hoppa ur kroppen på en.

Jaja nog med klagande.. ;) Såhär ser man ut nu:



 
                Lillebror V.27 (26+0)                                                Storebror V.27 (26+3)         

Magarna är ganska lika nu..liite högre denna gång och liite större. Känns det som iaf. :) 

♥            
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Tänk va olika det kan vara.....jag har ju haft ont i fogarna hur länge som helst men ingen halsbränna eller nåt sånt...är grymt ofokuserad och oengagerad i jobbet jag me...vill bara vara hemma å pyssla...men man kanske inte ska klaga eftersom man kanske längtar till jobbet om några månader....(känns dock väldit otroligt just nu)

hade bra Iris piris!!

kramar

2011-03-24 @ 08:19:36
Postat av: Iris

Ja det är ju sååå olika!! Är glad att jag inte fått så ont tidigare.. Men nu kommer det värre än sist så vi får se hur det går. Jobbar ju bara 4 veckor till så det är gött!! :) Tror du kommer trivas bra hemma men visst saknar man att bara vara vuxen och göra vuxengrejer..typ som på jobbet. :) Kraaaaam Fridski

2011-03-24 @ 20:25:02
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: Soff

Höddu, är vi i samma vecka eller ;)

Jäkla skithalsbränna. Ang hjärtklappningen kan det vara att bebis fortfarande ligger högt upp. Pratade med barnmorskan om det idag. Börjar bli ont om utrymme och det trycker uppåt vilket gör att det känns som hjärtklappning o svårt att andas. Hade småpanik förut. Men tänk va mkt mer ont killar hade haft. ;) Sköt om er nu!! Stor kram

2011-03-24 @ 22:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide