Barnmorske-besök!

Så idag var det dags för första besöket sen inskrivningen. Det gick bra!!
Glömde självklart min journal hemma hos mamma som passade Theo när jag var iväg. Men tog inga prover förutom glukos och det vet jag inte hur det gick.. :/
Hon tyckte att jag gått upp väldigt lite..vilket jag själv också reagerat på. Men det var ingen fara så men det är ju bra om jag gått upp lite mer till nästa gång!
Blir att äta äta äta nu då...som om jag inte gör det redan.. :)
Hade lite lågt blodtryck, vilket jag också har känt av. Är liite smått yr i vissa fall men absolut inget som stör mig. O ingen fara alls..bättre det än högt säger de!


V.25 ( 24+4)

Viktuppgång:  2,2kg.
SF-mått:  23cm
Hjärtljud: 150slag/min

Om jag jämför från förra graviditeten så har jag gått upp 4kg mindre på samma tid. Däremot väger jag mer denna vecka i jämförelse mot samma förra gången.
SF-måttet är mindre denna gång (!!). Med Theo var det 24. Trodde jag ej!
Hjärtljuden för Theo i V.25 var 135.

Så kan det gå.. Nu hoppas jag inte BM ringer och säger att jag hade högt blodsocker.. Vill INTE göra en glukosbelastning. Men men..den som lever får se.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Det är så kul att läsa om er! :) Vi är beräknade till 23:e också ist för 20:e. Vi har lika symfus mått och jag har också gått upp mindre. Vi har väl mer att göra nu ;)

Stoor kram från oss

2011-03-10 @ 21:19:51
Postat av: Iris

Aha!! Men då prickade vi in nästan samtidigt då. ;)Det är ju precis som du säger..en massa mer att göra!! :) Har du kvar någon blogg förresten?? Stor kram till er också!!

2011-03-10 @ 21:46:13
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: Sofie

Samma ferre. ;) Jag som är sån innepingla o.O

Nej den ligger kvar sen gammalt men är inte aktiv. Skönt att läsa o känna igen sig i ditt senaste inlägg. Man får nog lägga ner lite skuldkänslor över sitt äldre barn nu ett tag. Synd bara att hur mkt man än intalar sig det ändå är lika påtagligt ;) Kramar!!

2011-03-11 @ 21:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide