Vabbelivab

Idag är den andra VAB-dagen för mig och Theo. Han vaknade ju med äcklig hosta igår och liiite högre temp än vanligt. Tänkte att de e lika bra o va hemma direkt. Vi har ju lämnat iväg ändå många gånger och det slutar oftast med att det blir vab senare ändå.
Imorrn hade vi tänkt gått till förskola och jobb för han var mycket bättre igår eftermiddag. Men tyvärr är det värre idag.. :( Han har fått hostmedicin 2 ggr inatt. O har fortsatt hosta en del nu på förmiddan..typiskt.
Nåt som är positivt med att jobba inom handeln är tiderna. Iaf när man har småbarn och den andre föräldern jobbar 7-16. Imorgon börjar jag 12.00..då kan alltså Robin jobba halvdag 7-11 och jag kan gå till jobbet ändå.. Ganska bra tycker jag! :)
Idag ska vi iaf ut o lufta oss..vi tar en busstur till mamma 10min bort. Theo älskar att åka buss, dock inga längre sträckor. För möe myror i brallan! :)

Pratat med barnmorskan idag också..hon skickar moderskapsintyget till mig så jag kan skicka med det i min ansökan om havandeskapspenning. Grejt.. Läkarintyg tar vi längre fram om det behöver kompletteras. Har ju ändå med journalkopior på ryggen. Jaja..bara att vänta nu då.
Måste räkna ut min årsinkomst också..hm..ska jag då ta förra årets då jag också var lite mammaledig eller min gamla..? Hmm...får ringa f-kassan o kolla!

Nu ska jag ta min trötta kropp o göra mig iordning. Blir bara tröttare av att sitta i morgonrock!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide