Semester!!!

Nu är vi hemma efter en vecka i solen! :) Det har varit jättebra!
Resan ner tog ungefär 5,20timmar och det gick hyfsat fort. Theo skötte sig kanon..lite gråt när han tyckte det blev trångt eller inte fick springa runt som han ville. Förstår det för man tycker ju själv det är lite drygt o inte få röra sig.
Väl framme var jag mastodont-trött och Theo med såklart. Vi fick en lättare kvällsmat och gick bums i säng.
Dagen efter var det spöregn!! Åhh vilken bra start på semstern tänkte man då. Vi var genomblöta efter att ha gått hem i regnet...inga kläder torkade och tom vagnen var blöt. Vi glömde ju självklart regnskyddet hemma! :)
Hoppades innerligt att inte det skulle fortsätta regna..man vill ju ha sol utomlands!!!
Mina böner blev hörda och på söndagen, dag2, gick vi till Los Cristianos till en marknad. När vi var på väg ner sprack det upp o blev JÄTTEvarmt. Tog en runda inne på marknaden och sen hem igen för att vila med Theo och sen inta poolen. Gött med lite sol på min vinterbleka hud!!!! Såg ut som en engelsman.... ;)
På måndagen tog vi bussen ner till stan och kollade in shoppingen.. Inte mycket att hänga i granen men det var ju toppen för våran plånbok! :)
Eftermiddagen hem och sola och bada! Gött!!!
Natt till tisdagen vaknade jag av att Theo hostade som en tok..han hade ju streptokocker när vi åkte så inget könstigt med det men det slutade med att han spydde..tyckte jag hörde nåt skumt och när jag tog upp han märkte jag att det var spya på hela kudden och lakanet..o i håret och på pyamasen..lilla gubben..
Robin hade kommit hem fuller så han var inte kontaktbar. Typiskt och tack för hjälpen!
Det var bara o släpa in Theo i badkaret och duscha av honom. Han skakade av frossa stackarn.. :(
Försökte göra det snabbt vilket resulterade i ett barn som fortfarande luktade spya..haha..usch.. Bäddade ner han i min säng och där låg han sen resten av kvällen. Jag ställde mig och tvättade mitt i natten. Kudden hade ju vi med hemifrån så den ville jag ha ren.. Som tur var torkade allt dagen efter då det var väldigt soligt.
Den dagen fick vi spendera inne då Theo var dålig. Han spydde inget mer men bajsade flytande...usch usch. Tur det gick över fort. Matförgiftning var det garanterat..
Fick skiten själv natten till torsdagen..så var inte speciellt pigg sista dagen men tvingade mig att gå ner till poolen och ligga under ett parasoll på eftermiddagen iaf. Var ju sista dagen ju! :)
Gjorde inte så mycket..var inte såå mycket sol på torsdan och dagen innan hade jag solat järnet och var ganska bränd både här o där! :)
Theo har iaf badat och badat och badat. Man fick knappt upp han ur poolen. Så man kan säga att han har trivts som fisken i vattnet..bokstavligt talat! ;)

Här kommer lite bilder från vår vecka...


Bäst o kolla säkerheten ombord!! :)


Jättefint hotellområde!!


Lååång och brant backe ner till första supermarketen. Tog ca 10min dit..blev inte många turer!


Såhär kunde maten se ut! Ikeatallrikar och bestick.. :)


Ja poolområdet kan man verkligen inte klaga på! Väldigt fint!!


Hibiskusblommor fanns det gott om!


Så liten men ändå sååå intresserad av tjejer. Hur ska detta sluta?! ;)


På väg till Los Cristianos. Theo kan gå själv!!!


Badpojken...


Robin!


Tröttis...tur vi hade vagn!


Minidisco varje kväll kl. 20.00..övertrött varje gång men kul var det!


Chillar i solen lite!


Vattenpolo spelades varje dag kl.15..


Här bodde vi!


En trött men väldigt snäll unge i bussen till flygplatsen..


Sista bilden innan vi stiger på planet hem!


Nu är vi snart hemma! Tänk att få hoppa på dessa molnen! :)

Jag kan sammanfatta semstern med att det var väldigt lyckad!! Trots lite magsjuka och regn...det var inget långvarigt och det var väldigt gött o få lämna stan ett tag! :)
Tack till svärföräldrarna för denna semester!!! :)
Vi brände hela 1300:- tillsammans..hahha...helt sjukt lite pengar så nu ska vi spendera överblivna pengar på lite upprustning på Theos rum!! Kulkul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide