Money money money...

Sådärja..då var räkningarna betalda. Kul! Verkligen.. ;)
Men har gett mig fan på att jag ska hålla i pengarna denna månad...o resten av månaderna. Får se om jag klarar det..jag har ju liksom allt jag behöver. Det är ju bara vardagsgrejer jag behöver. Visst..ett par mammabyxor hade inte varit fel..men det märks om jag hittar några el ej.

Idag fick jag besked från F-kassan om att jag får jämställdhetsbonus på 4600:-!! Oh la la..gud va gött! Det hade jag INTE räknat med.. Robin var lite sur..haha..för att inte han fått nåt. Själv tycker jag att han kan unna mig som ALLTID har mindre pengar än han och ALLTID får mindre i skatt tillbaka varje år.. :)
Så jag tar de pengarna med noll dåligt samvete! ;) Väldigt nöjd!!

Har även räknat lite på föräldrapenning och barnbidrag som vi kommer få sen. Tro det kommer bli riktigt bra faktiskt. Skönt!! O idag knäckte Tina nåt jag har funderat på ett tag.
Har ju ansökt om havandeskapspenning och får jag det beviljat så är allt i sin ordning men om icke så ska jag ta ut alla Theos lägstanivå-dagar den första månaden. Vi har en del kvar..tror det är ca 30.
Jag får ju ändå en lön i maj så den lilla summan jag får från f-kassan är bara bonus.
När det är brytdatum så börjar jag ta ut föräldradagar för lillebror...o så är allt i sin ordning och inte många dagar behöver gå till spillo!! Hänger ni med?! Hahah..inte lätt men jag är glad att det ser bra ut iaf. :)
Kom ju på att man får flerbarnstillägg när man har 2 barn..på hela 150:- ...alltid nåt! :)
Läste vad de som har 6 barn får i i tillägg.. ca 4000:- Tänk då att först..1050:-/barn = 6300:- + 4000:- = 10300:-
Ujuj...visst har de mer utgifter också!! Definitivt...men kläder och sånt kan man ju ärva en hel.. Även cyklar, skidor osv..men visst. Det är ett jäkla jobb också. Som jag INTE skulle vilja ha!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide