Ordning och reda!

Under sommaren har vi varit som familjen Tajkon...ingen ordning på nånting. Rutinerna har varit som bortblåsta och det mår ju ingen bra av egentligen..
Så därför har det varit skönt att dagis och jobb har börjat efter den långa ledigheten!! :)
Söndagen innan vi skulle till dagis så kände jag bara att nej..nu är det bra med långa läggningar och trotsig son som aldrig gör som man säger. O trött på mig själv och Robin när vi ger med oss stup i kvarten för att vi helt enkelt inte har orkat tillslut.. Men nu orkar vi och vi ska fasen få de här o funka, tänkte jag!
Sagt och gjort.. Läggningen gick på max 10min utan problem enbart för att jag inte velade utan bara var bestämd. O så har det fortsatt...så jäkla gött så jag kan inte beskriva! 
Häromdagen sa han tom till att han ville sova!! Har aldrig hänt...iaf inte hemma hos oss!

Nåt som har grämt mig länge är att Theo haft leksaker av alla dess sorter på bordet när vi ska äta. En för jävla dålig ovana...eller ska jag säga uppfostran.. ;) 
Började i torsdags och hujedamig vilket liv det blev. Han skrek och grät så han nästan spydde, men jag gav mig ej. Tillslut åt han...samma visa nästa middag men lite bättre. 
Nu äter han utan problem UTAN leksaker på bordet..puh...man har ju fått skämmas. O då för mig själv! 
Ibland säger han -Bara en bil mamma, och ler det sötaste leendet som bara han kan. Men se det biter inte det! ;)

Idag var vi till BVC på 2½års-kontroll. Han pratade och gjorde sig förstådd jättebra och motoriken var också bra. Det enda bekymmret vi har är hans snarkningar och att han blir mer och mer sliten.. Vill bara att han ska bli bra och hoppas att de hör av sig snart från ÖNH.
 
Pga att han är så trött och sliten jämt så känner vi ingen motivation att börja med potträningen ordentligt och inte heller avvänjning av napp.. Men hon sa att vi ska inte känna oss stressade, det kommer när det kommer och än är det ingen som helst nödvändighet. 
Det märks ju att även Theo har noll motivation och jag vill gärna att han ska känna att han vill själv, med våran hjälp såklart. Vill inte påtvinga honom ngt utan tror på att det sker när han känner sig mogen själv. Som med språk, motorik o all utveckling egentligen.
 
Han vägde 11,6kg(skrev 11,8 på facebook o det var feeel) nu..och var 88cm lång. Kurvan hade börjat plana lite på vikten men hon trodde det kunde höra ihop med att han är så trött. 
Han har även börjat skela lite med ögonen ibland..tror också det hänger ihop med tröttheten. Hoppas innerligt det iaf... Ska hursomhelst hålla det under uppsikt!


Jag och Theo 2mån.

♥   


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej,

Tråkigt att han börjat skela... men som du säger så går det ofta över. Men ser du att det fortsätter så råder jag dig att få en remiss till ögonläkare på ögonhuset. William började ju också skela då och då i höstas - och när det inte var bättre i januari ringde jag bvc som skicka en remiss. Detta var TUR för skelningen berodde inte på "skelning" utan att han såg så dåligt att ögonen inte orkade längre. Behöver ju absolut inte vara så för Theo men vill bara ge ett tips.

Eftersom William ser så dåligt var det jättebra att han fick glasögon så tidigt för att han ska kunna bli lite bättre. Han kommer alltid behöva glasögon eller linser livet ut men tydligen kunder det blivit ännu värre om man väntat.



Hoppas annars du/ni mår bra?

Kram från Ripstigen 13

2011-08-19 @ 14:31:06
Postat av: Iris

Hej Madde!!

Tråkigt med Williams syn men som du säger, skönt att upptäcka det i tid!! Han är så go så när jag hämtar o lämnar Theo. Kommer alltid fram o pratar lite o har alltid ett leende på läpparna! :)

Hoppas verkligen att skelningen hänger ihop med tröttheten men ärligt talat är jag inte helt säker,,,känner på mig att det kan vara nåt annat som typ det du beskriver. Jag upplever ju att han är trött i ögonen och lite röd har han varit i ena ögat sen i våras... VC valde att avvakta tills vi fick OP för halsmandlar/polyper ifall det hänger ihop. Så jättetack för tipset...då ska jag inte vänta för länge med att söka men ska först prata med Öron/näsa/hals på tisdag då vi fått tid! :) Annars blir det en till remiss... :/



Vi mår bara bra här borti hörnet! :) Dagarna rullar på i 140... :) Hur har ni det där nere?! Allt bra?! Såg dig på cykeln igår men av nån anledning är man aldrig ute just då..! :/



Kramkram

2011-08-19 @ 22:39:30
URL: http://precissomdetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide