Trots!!!

Alltså.. hur trotsig kan en 2åring bli??? Eller är han "bara" bortskämd?!! Nej de hoppas jag inte. De e klart man inte orkar ta sig igenom alla diskussioner och trotsigheter utan ger med sig. Men va faaan. Jag pallar inte alla gånger, så är det. Ikväll fick jag nog!
Han vägrade äta kvällsmaten. Ville inte ta ögondropparna (såklart, de gör ju lite ont), ville inte borsta tänderna, inte ta på sig blöja och pyamas. Herregud. VAD vill du då unge?!!
Självklart satte jag på pyamas och blöja, borstade tänder och hade droppar i ögonen ändå men varför vara så jäkla vrång HELA tiden!???!
Säger jag att vi ska bada säger han nej och skriker och gråter...jag sätter honom oftast ändå i badet om han e skitig och inte badat dagen innna. Ibland forsätter han grina tills jag har tvätta av honom eller så är det så att han inte vill gå upp. Då får man tillslut stänga av vattnet, om han duschar eller bara ta upp honom medans han gallskriker. Från att inte vilja bada till att inte vilja gå upp. Suck...
Ska vi äta vill han inte äta... Klä på honom så vill han inte det... Gå till dagis så vill han inte det..gå hem från dagis så vill han inte det.. Uhhhhh...jag blir tokig!!!
Varenda dag är en kamp. Vem vinner idag?!

Han fick ett påskägg med lite smått och gott idag...det tyckte han såklart var jättekul. Men nu åker det in i nåt skåp och kommer inte fram förrän efter maten, OM han ätit och inte krånglat.
Kommer vara stenhård..o kommer bli jättesvårt speciellt över påsken nu. Vi ska ju på middag bla och jag vet att han kommer få påskägg av flera.

Natt till idag var inte rolig...det började med att Theo INTE ville sova..trors att han var riktigt trött. Somnade tillslut efter mååånga protester strax innan 22. Halleluja men faaan va drygt att gå in i duschen och raka vägen till sängen. Tack för den kvällen.. KRånglade heeela natten, skrek och grät om vartannat. Stackarn..man vet ju inte om han har ont eller vart. Han sov dåligt, vi sov dåligt. När han tillslut somnade ordentligt nångång sent på natten så vaknade han igen 7 och skulle upp o se tv. Neeeej sa jag då och gjorde iordning saftsoppa i en flaska. Han drack lite och somnade brevid mig och sov till 9.20...o då fick jag väcka honom.
Så nu är det slut med middagssovning...det går bara inte. Tycker inte 2åringar ska va uppe till 21-22 på kvällarna.. Tycker det är konstigt att han inte somnar med tanke på vad mycket vi gjort på dagarna. Han är ju ute i stort sett hela dagen och härjar... Hmm...
Idag har vart en jäkla gnälldag..skitdag. Men det har också vart ljusglimtar såsom besök på förmiddan och vi åkte till Karin och Alfred på eftermiddan.. Roligt med lite som händer! :)

Nu skulle jag unna mig att sitta i soffan o bara va, titta på BB-avsnitt jag missat o va händer då? Jo de har fel på servern så det går inte se på varken klipp eller avsnitt... Jäääävla skit! Så typiskt att jag skulle kunna börja grina för det känns som att allt går fel på en o samma gång. Bajs.

Imorrn ska jag jobba också, är inte taggad direkt men shit vilken röra det är och behöver verkligen röja upp lite inann öppning. Ska inte gå in på detaljer men det ska bli såå himla skönt att lämna nu. Känner mig färdig med allt vad arbetet heter. Vet inte vad jag gör längre eller varför jag gör det. Det är inte mitt sätt att arbeta på och jag är allmänt less på det mesta. Synd att lämna arbetskamraterna men jag får hoppa in på en lunch nu när jag blir ledig och barnfri ibland! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide