Carpe Diem

Det är nåt som är sååå svårt att tänka på dagligen, att man ska fånga dagen. Det är så mycket som spelar in, om man är jättetrött, allt går fel osv osv.. Då är det inte lätt att verkligen fånga dagen.
Men man vet aldrig vad som händer imorrn, övermorrn eller nästa vecka.
Livet tar många konstiga vändningar som man varken kan förutse eller göra nånting åt. Det bara blir... Vare sig man vill eller inte. Även om det inte händer en själv alltid så får man sig en tankeställare och det har jag fått... Idag ska jag säga till Theo att jag älskar honom mååånga gånger. :):)
O till det lilla livet i magen...o min sambo..just de! ;) :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja du Therese... det låter så fint att fånga dagen, men det är en konst att lyckas. Nu när jag blivit lite "äldre" så har jag kommit fram till att unna mig lite belöning eller små roliga ljusglimtar när det känns som jobbigast.Det är jag värd då! Och får inte längre dåligt samvete för att jag skämmer bort mig. Livet består ju mest av vardagar med jobb, tvätt o städ. Då måste ju man göra ngt så man härdar ut dessa dagar o tycker att de är ok. Idag är det en toppendag i mitt liv! Jag njuter! Jag försöker också att visa dem jag har nära att jag tycker om dem. Ha det så bra i livet denna vecka! Du är toppen! Kram Anna

2011-04-06 @ 13:41:10
Postat av: Iris

JA visst är det svårt! Man vill ju verkligen ta tillvara på alla dagar och timmar men ibland har man inte den energin eller så är det nån som tar ens energi.. Du är absolut värd att skämma bort dig själv då och då. Det gör jag med! :) DU är toppen Anna! :) Kram

2011-04-07 @ 08:39:32
URL: http://precissomdetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide