Farmor



Inatt fick min kära lilla Farmor somna in... :(
Lillla lilla farmor..hon var verkligen liten. Som en liten ostbåge :) Liten och krokig :)
Hon blev 92år...tänk er. 92år!! Hur gammalt e inte det?!!! Själv kan man få lite småångest för att man blir äldre..o jag e bara 28. Det är ju skitungt jämfört me Farmor det! Hamnar jag i Farmors liga så har jag ju hela 60år kvar att leva. O det är ju jättelänge! :)
Hon har ju varit skruttig i några år nu..men det är ju inget konstigt med det i hennes ålder..
Men för ca 2månader sen blev hon drastiskt sämre..o sista veckan förstod vi att hon inte
hade många dagar kvar. Om ens det...
Såklart att jag blev ledsen och är ledsen men samtidigt känner jag en enorm lättnad.
Hon slapp ligga som ett kolli på sjukhus o få hjälp med allt.
Tänk..hon har bott hemma o klarat sig nästan själv i såå många år. Min Faster Tina har hjälpt henne väldigt mycket men hon har alltid varit självständig..
Hon fick spendera sina sista veckor hemma. Där hon ville vara.. Visserligen var hon på sjukhuset sen i torsdags eller fredags...pga av uttorkning..
Men det var ändå släkt där i stort sett hela tiden.
Utom jag då...hm..känns lite knepigt. Jag skulle ju åka till henne efter jobbet idag. Men hann inte för hon hade redan somnat in.. Hade velat träffa henne. Men jag har egentligen kunnat åka till henne innan också..men nånting har hindrat mig..kanske för att jag inte ville se henne i det tillståndet.
För hennes skull skulle jag ju åkt dit...men..lätt i va efterklok!
Jag har ju iaf minnen av henne som den hon var när hon var pigg! :)
Så på ett sätt är det skönt att jag inte "behövde" se henne såå dålig.
Lelle Fammo!
Sov så gott!

Nåt som är lite roligare är att min kusin har fått en liten Frida!! Hon föddes i torsdags..så kul!
...Farmor var kanske tvungen att ge en plats till lilla Frida..det börjar ju bli fullt på jorden! :)
♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Syster

Jag var där för oss båda.. Det vet hon..

Frida är så söt!

KRAM

2010-05-09 @ 22:16:50
Postat av: camilla

jag känner med dig vännen. men det är fint att få ha dom fina minnena färska och inte de som gör en ledsen.



tusen kramar

2010-05-10 @ 06:25:30
Postat av: linda

tänker på er många kramar linda

2010-05-10 @ 08:07:47
Postat av: Anonym

Tänker på er=((

2010-05-10 @ 15:38:01
Postat av: Frida

Va fint du skriver iris... tänker på dig

kram kram

2010-05-13 @ 14:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide