Theo pratar...

...hela tiden! Dessa ord kan han nu:

Mamma
Pappa
Hejhej
Bläää
Bumbum el biii = Bil (brumbrum)
Kykl = Cykel
Bopa = Grävskopa
Bebi el bevi = Levi
Tutte = Napp
Pippi = Fågel
Bibbi el bibbe = Pinne ( Grissini som han äter då o då)
Ampa = Lampa
Allå allå = Hallå (säger det när han har telefonen mot örat)

Häromdan när jag räknade fick jag de till flera ord..haha..men nu minns jag inte alla. Men han pratar ju hela tiden så de kommer mycket ord som jag inte fattar riktigt. Strumpor försöker han säga o skor, båt, gräsklippare, bada osv osv. Det är såå roligt när de försöker kommunicera med en.. O just pratet är roligast tycker jag..o att han visar att han förstår mig/oss. Tex om jag säger att vi ska gå ut, då hämtar han skorna eller om HAN vill visa att han vill gå ut så hämtar han dom. Fascinerande.. :)
De sägs ju att om de kan säga 10 ord så förstår de 100. O de märks! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide