En tisdag på Mariebergsskogen!

Ja det blev ytterligare en dag där..men denna gången åkte jag och Theo buss dit och det var sååå varmt. Theo blev mer o mer otålig då värmen steg och fler o fler männsikor klev på bussen.
Vi var 2 personer med varsin barnvagn till att börja med..sen klev det på en till och en pensionär med rullator vid Ruds centrum. Hon med rullatorn var helt bäng! Det var redan fullt..och hon fick knappt plats så hon tyckte att vi gott kunde gå av bussen eftersom vi skulle samsa. Det är ju plats avsedd för både rullatorer och barnvagnar..men tanten hade väl missat att man får gå på i mån av plats.
Jag blängde på henne lite surt..sen stod hon o muttrade hela vägen. När vi kom till torget och det skulle gå på en dagisklass med en dubbelbarnvagn tyckte hon återigen att vi skulle gå av...eller åtminstone flytta på oss. Alltså lämna kvar barnvagnen med barnen och gå o sätta oss så de skullle komma in!!
Då sa jag till henne att vi kan ju inte lämna barnen förstår du väl!! Då muttrade hon nåt till dagisfröken som sa åt henne...sen gick hon. De e helt otroligt men de tror de äger hela världen. Jag ska absolut inte dra alla över en kam. Men jag möter såå mycket äldre människor i mitt jobb och överallt..på bussen, affären..både som kassörskor och kunder. Man blir ju helt mörkrädd ibland!
Hursomhelst så kom vi äntligen fram och mötte Linda, Levi, Lina och Jasper. Vi tog en promenad genom djuren och fortsatte till Naturum där vi gav kidsen mat. Det var såå varmt hela dagen..o Theo vägrade somna i vagnen så det blev knas.. Blir så stressad när han inte somnar i tid..o när man är långt hemifrån. Såå lång är det givetvis inte..men med buss tar det 40minuter hem..
Tillslut efter att ha skakat sönder vagnen så somnade han...o sen hoppade vi på bussen o åkte hem!

Såhär såg det ut iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide