Nordea...

...måste ha blivit helt galna.. Jag ringde häromdagen ang ett nytt lånelöfte. Tjejen i luren (på kundcenter i sthlm el nåt..inte kd) svarar då att det ansöker man om på nätet. Jaha är det nytt svarade jag..nej men vi vill att man gör så o sen ringer en handläggare upp dig! Jaja..gjorde som hon sa o man skulle fylla i allt möjligt om anställning o lön o hur mycket man ville låna o hur länge man vill ha på sig o betala tillbaka.. Men herregud hur ska jag veta det??? Vet ju inte ens vilket hus vi tänkt o köpa el nåt.. Men fyllde iaf i de som gick o de man var tvungen till. Sen skrev jag på övrigt att jag ville bli kontaktad av handläggare för att boka en tid för rådgivning o så.
Fick ett brev idag om att vi får låna si o så mycke..(betydligt mindre än förra året..:() o de e baserat på det jag fyllde i.. jag har ju inte ens fått en chans att förklara vår situation med mammaledighet osv.. Ringde upp Nordea och bad att få PRATA med en bankman på vårt vanliga bankkontor i vår stad!!! Hur svårt ska det va??! Efter många om o men så skickade hon ett meddelande till Nordea Rudsvägen o de ska ringa upp mig o boka en tid! Varför kunde inte den första tjejen göra det?? Varför skulle det va så krångligt.. Jag tycker att när man söker en sååå hög kredit/bolån hos dom så kand e väl åtminstone avlägga en ynka timme åt oss?? !!!!! Vi har aldrig köpt hus eller tagit ett så stort lån o vi vill faktiskt få lite råd o hjälp med hur man går tillväga med räntor hit o pantbrev dit.. Det borde de va fler än vi som tycker!
Vi kan lika gärna välja en annan bank.. får se vad de säger först men jag blev irriterad iaf!
Hoppas vi får en tid relativt snabbt för på onsdag ska vi på 2 husvisningar.. De råka vara på samma dag upptäckte jag men vi ska att hinna. Ena var 17-18 o andra 17.15-18.15.. Blir spännande! :) Den här gången har jag iaf inte flyttat in än..utan är mer realistisk!


Kommentarer
Postat av: Syster

Konstiga... :S

2009-09-26 @ 12:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide