Vaccinations-kaoset fortsätter...

vad gör man?? Jag o Theo hade bestämt o ta följe med Johanna o Harry idag upp till Krp där vi som tillhör Ruds bvc ska vaccinera de små.. Det stod på hemsidan redan i helgen att vaccinet var slut och att nytt skulle komma idag onsdag. Grejt tänkte vi och bestämde oss för vaccinera dom då.
När vi tagit kort på Theo igår så pratar vi lite med en annan mamma o hon berättar att hennes son vaccinerat sig i måndag på krp. Då vaccinet var slut. Sen berättade en annan mamma att det kommit in extraleveranser i tisdags så hennes son blev också vaccinerad då. Hmmm...jätteskönt för dom men de e så himla dålig information..
När jag nu på morgonen läser på hemsidan på Krp vårdcentral står det att vaccinet är slut o ny leverans beräknas till torsdag 19/11. Jaha! Det är lite svårt att tyda då det under står att vaccinet endast ges till barn från 6mån-3år.. Sen läser jag vidare på Ruds vårdcentral där det står att på fredag 20/11 är det öppen vaccinationsmottagning på bvc Rud mellan 8-16. Hur ska dom ha det?? Det är ju jättebra om man nu kan vaccinera på rud o slippa åka upp till krp..men men..
Nu har vi iaf bestämt att vi åker upp till krp ändå.. Vi chansar helt enkelt o finns det inget vaccin så får det bli en liten utflykt..hahha..till krp.. inte dit jag egentligen vill pka på utflykt men lite kul o se nåt annat än rud kanske! :)

Hoppas bara att Theo inte reagerar så mycket på sprutan...stackarn.. Jag e mervös..hur mycket har de testat detta egentligen?? Gör man rätt osv.. Tiden får utvisa helt enkelt. men just nu tänker jag att hellre en liten del av flunsan (som det är i vaccinationen) än att få den "riktiga"..

Nu vaknar han snart lilla prinsen sen blir det mat o packa väskan..o göra oss klara för en mini-semester till härliga kronoparken. Jippie! tur vi har trevligt sällskap :)

kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja men fyhelvete vad drygt det var :) Tur för bra sällskap som sagt! Ses imorrn igen! :)

2009-11-18 @ 15:15:22
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide