Big Brother 2012

Förra säsongen var riktigt bra.. Det var trevliga och vettiga männsikor. Iallafall de flesta!
De hade nåt bakom pannbenet och kunde föra diskussioner som var på en bra nivå. Tvärtemot hur det har sett ut denna säsongen. Vilket gjorde att jag slutade kolla efter några veckor när mobbningen och idiotin inte hade några som helst gränser...
Jag tittade på söndagsfinalerna, ibland och följde det via nätet och då via klipp. JAg har aldrig varit med om så många extrema personligheter i en o samma såpa. Vissa unicum finns det ju alltid men alla är verkligen väldigt speciella. Mer eller mindre iaf..
Ikväll är det final och det står mellan Amandus, Annica och Hanna J. Jag håller självklart på Hanna J. Hon har varit positiv sen dag ett, trots många hårda ord och klagande på...hmm....städning??!! Hur kan man klaga på att nån städar upp efter en?! Visst jag förstår inte alltid varför hon gör det men mår hon bra av det så visst.

Det som har gjort att jag fortsatt titta litegrann är nog att Rodney kom in och var en frisk fläkt. ÄRligt talat så är det han och Hanna J som har förstått vad Big Brother går ut på. Att ha roligt och ta vara på dagen trots att man är instängd i ett hus utan tv, data osv..
Nåt som jag har sett och märkt, förmodligen många med mig, är att det bara lyser av Rodney när han tittar på Hanna. Kan det vara kärlek på riktigt?!! Jag tror det ja... :)

Ett mardrömspar är ju Annica och Marcello. Jag förstår att hon är kär osv men hur dum får man vara? Att tillåta sig själv att bli så trampad på är för mig helt obegripligt!! Jag tycker inte att det är själva otroheten som är värst i denna soppa utan hur han behandlar henne och hur han pratar till henne. Så JÄKLA nonchalant och barnslig!
Varje gång hon ställer han mot väggen vänder han det till att hon är boven.. Den som är dummast i detta förhållande är Annica. Hon är egentligen en toppentjej tror jag och hon var en favorit från början men efter allt de vart med om o hur hon bara tagit emot skit från han har hon sjunkit...långt långt ner...
Det är nog tyvärr så att hon tillochmed har dragit ner sig själv från vinnarplatsen pga detta... Vilket är synd!
Det är ju alltid så att den som är otrogen är den dumma men har man förlåtit ochförlåtit och förlåtit och betett sig som Annica så har jag väääääldigt dåligt med sympati faktiskt.

Det tredje paret i huset då. Amandus och Camilla.. Knepigt förhållande men de kanske inte ville ta diskussionen inne i huset att de var kära i varandra, med rädsla att den andra inte kände samma sak.
De passar bra ihop men Amandus känns väldigt osäker och kenpig på nåt vis. Han säger konstiga saker och vänder kappan efter vinden. Ibland går han in i diskussioner men jag fattar knappt vad han säger..
Tur att alla är olika! :)

Nu håller jag alla tummar och tår för att Hanna J tar hem detta. Inte bara för att hon är värmlänning utan för att hon har varit sig själv från början till slut, kämpat i alla tävlingar, varit positiv. Hon behöver pengarna mer än nån annan då hon är ensamstående med två små killar. Det kan inte vara lätt och jag beundrar dom som fixar det!

Såååå, heja heja heja Hanna!!!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide