Ombyte förnöjer...

...eller hur är det man säger?! Igår fick jag nåt infall (läs energi) och rörde runt i grytan (hemmet). Gardiner byttes, blommor vattnades och vissa kastades (det tar emot men måste inse att det inte ibland inte får plats!!), lyktor byttes ut och tavlor hängdes om. Altanen städades och gjordes fin. Vi (eller min handyman!!) har byggt en liten soffa/förvaringsmöbel mot ena kortsidan. Nu återstår "bara" att hitta ett tyg så vi kan klä in skumgummi-dynan. Sen lite kuddar på det så äre klart!! Idag tog jag och Theo en sväng till Blomsterlandet och köpte lite småblommor som vi ställde lite varstans. Skulle egentligen kunnat köpa ännu fler då jag gillar småblommor. Det mjukar upp på nåt sätt mot allt det hårda.. Igår gjorde jag alltså allt roligt. Idag likaså då jag fixade med dessa ramar osv. Så imorrn då...då blir man ju tvungen att städa också!! Attans.. Imorrn är vi dessutom inbjudna till våra härliga grannar. De bor egentligen vägg i vägg men det är inget vi tänker på. De hörs knappt... De hör garanterat oss mer!! Men de är 75+ så förhoppningsvis är hörseln liiite nedsatt.. Ska bli kul och se hur de har det och se våran planlösning spegelvänd!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är rätt skönt när andan faller på och man orkar fixa sådär hemma :) fick oxå ett ryck häromdagen och flyttade om lite, och jag tror det blir så nu när vi är inne så mycket pga regnet...

2012-07-19 @ 13:19:28
URL: http://johanonnona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide