HElg helg helg!

Skönt med helg men ärligt talat flyter alla dagar ihop.. Idag har jag trott det vart måndag flera ggr.
Gick och kollade posten och vart så förvånad när det var tomt!
Det händer ju inte.. Frågade Robin om han hämtat posten före mig och han bara skakade i huvet. Det är ju för sjutton söndag!! Jaja.... Har vart ledig för länge jag... ;)
 
I fredags bjöd vi över Sandra Anders och Alvin. Hanna och Kristoffer och Robins kusin Carin med sambo.
Vi käkade tacos mitt i spöregnet (känns som att jag skrivit detta förut..hmm...) och pratade och hade mysigt!
Det var barn här och var...på golvet och framförallt i magar...jesus!! Kids allover! :)
Middagar och fester framöver (och i detta nu) ser lite annorlunda ut jämfört med för några år sedan.
Men jag gillert.. Visst är det lite småjobbigt för de minsta för deras mat och sovklockor ringer titt som tätt och då är det bara att lyda. Det blir lättare när de kommer upp i Theos ålder och orkar vara uppe lite längre.
Theo har ju skitkul när vi ses och det finns nån någorlunda jämnårig kompis.
Igår åkte vi till Rottneros/Sunne med Camilla och Erik. Oscar fick vara hos mormor medans Theo fick egentid!
Vi lekte i lekparkerna (skitbra lekparker, måste dit igen!!), åt lite, shoppade lite och hade det allmänt gött.
På kvällen åt vi tacos (blev en hel del över efter fredagen..) och tittade på film.
Idag har vi vart på bakluckeloppisen, igen hehe, och lekt med kompisar på gatan, fikat och badat på Färjestad, lekt med lite mer kompisar och grillat med vänner. Vi trotsade vädret lite!
Det behöver ju faktiskt inte vara strålande sol och 25grader varmt för att man ska umgås och grilla.... Även om man önskar det.. Men men, snart kanske det vänder. Hoppas!!
 
Nåt jag tänker på mycket är att guuud vad skönt att Oscar har fyllt året. Det är och har varit nån slags milstolpe för mig. Det är jättemysigt med små bebisar men oj vilket jobb. Jag är så glad att det är "gjort" och att de nu går in i nya faser. Både Theo och Oscar har haft det jobbigt med tänder (jo, det har ju såklart alla barn men mer eller mindre) i så långa perioder att jag ibland funderar på att åka till tandläkaren så får de dra fram den illa tanden.
OScar har haft två på väg upp i snart 2 veckor och vissa dagar är hemska. Men men...den är uppe närsomhelst nu (det har jag sagt i flera dagar nu.....) och då är det frid och fröjd tills nästa tand! :)
 
Nu är det läggdags sen länge tillbaka, måste ändra på sovtiderna...
 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Visst är det bra lekpark. Vi har varit där 3 gånger :-) Kanske kan åka tilsammans nästa gång.

2012-07-23 @ 08:42:14
URL: http://www.carlstad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide