Tankeläsare?!

Idag har det varit en jättebra dag. Vi gick upp i normal tid (7.30) och lekte på Theos rum samtidigt som en film rullade i bakgrunden.. Jag kunde klä Theo utan problem eller ett enda -jag vill inte! Helt fantastiskt! Vi åt frukost i köket (blir annars i soffan till Bolibompa el NickJr) och det var bara glada miner.
Vi tog bussen till öppna förskolan på rud och lekte och pratade med andra mammor. Träffade två Harrysar! ;)
Kul att få träffa en ny liten Lilly också...har mina barn vart så små?! Näää...eller jo! :)
Åkte hem, käkade mat och sedan ut igen för lek i skogen och lite så. Theo hade sin moppe (även kallad balanscykel) som han åkte hejvilt med. De har en typ crossbana fast för cyklar, med hopp o sånt, här borta i den är superkul att åka i tycker Theo! Han var jättenöjd tills vi åkte till en annan skog och därifrån skulle ta sig ut på cykelbanan igen. Han valde såklart en väg han inte åkt förut och hade lite fart. Det var en liiiten backe ner till ett dike innan cykelbanan började. O där stod Theo på näsan, bokstavligt talat!! Han hade jord och skräp i hela ansiktet o munnen. Stackars liten.
Vi åkte hem för vila och tröst. Han fick nappen som han klarat sig utan hela dagen (yyeeey) och somnade i min famn ute i solen.
Fick inte sova länge men sen var han piggelin hela em kvällen.
Såklart har det varit vissa trotsgrejer men vi har redit ut allt bra och utan bråk...halleluja! :)
Kände han på sig tro att jag inte skulle ge mig idag!?! Tro fasen det...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag kunde inte skrivit det bättre! :) vi hade oxå en superdag igår utan tjafs och gråt (något men inte mycket)! Underbart! Tänk vilken energi man får av sådana dagar!

2012-04-03 @ 13:48:21
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide