Onsdag.

Gick och la mig 20.40 igår.. Rekord tror jag banne mig! Haha.. Borde göra det oftare men det är ju också väldigt skönt att få vara lite för en själv, pyssla med sitt eller bara hänga en tvätt och röja efter dagens lek osv.
Skönt att vakna på morgonen och det är någorlunda städat.
Jag somnade ganska direkt, var ju så fruktansvärt trött!! Oscar vaknade inte förren 00 (tidigt kanske ni tycker men häromdagen vaknade han redan 21.30!!), så jag fic k sova i 3timmar!! Väldigt utvilande måste jag sova även om jag var trött då. Sen vaknade han 03.18 (också helt ok för att vara Oscar) och fick mat igen.
Efter det var jag överlycklig för att jag fått sova mer än vanligt så sömnen efter det blev nästan obefintlig...typiskt!
Sen låg han o rörde sig och lät lite från 05.10. Godmorgon!
Men men det kanske går lika bra inatt. Tänkte lägga mig tidigt ikväll med och även på torsdag eftersom vi åker till Ullared 05.30!!
Jag ändrade lite på rutinerna igår. Gav han gröt frukost, lunch och kvällsmat. Ersättning fick han runt 16. Sen snkte jag ersättningen på natten till 120ml vatten + pulver. Han sov ju definitivt inte mindre iaf men nu gäller det bara att det håller i sig någorlunda på nätterna. Men att tro att man kommit in i rutiner som ska så förbli så tror man ju fel...det funkar inte så med barn tyvärr. Man får ta en dag/natt i taget o hoppas på att det vänder NÅN gång...

Idag har jag bakat med Oscar som sällskap. Det blev kärleksmums.. Gött!
För imorrn kommer Sofie o hälsar på! Du gillar väl fika??!!! :)

Robin är till sthlm på jobb idag och kommer inte hem förrän senare ikväll. De hade kört lite fel och kommer hem senare än tänkt.. Jobbigt för dom. Blir ju lite orolig när han är ute o kör en stor lastbil när det är så mörkt. Får väl hålla mig vaken tills han kommer hem!
Dagen till ära har Oscar varit göööörgnällig!!!! Glömde dessutom att ge han alvedon innan läggdags. Tänkte om det är de där förbannade tänderna nån gång. Haha...att jag inte lär mig. Har ju varit ÖVERTYGAD om att de kommer vilken dag som helst sen han var 3,5mån!! Men icke...

Han ska få flytta in i eget rum på lördag. Örker inte ligga vaken o höra när han vänder och vrider på sig på morgonkvisten. Då skulle jag kunna sova den där halvtimmen extra tills han vaknar ordentligt istället.
Men vi får se hur det går. Gör det på prov men tror inte han flyttar tillbaka.... ;)

Har haft killarna själv i eftermiddag och kväll.. Har gått jättebra även om Oscar inte riktigt varit sig själv. Han somnade iaf gott och har fått ordentligt med mat idag, precis på samma tider som igår. Får se hur natten blir...

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide