Dagsläget på Oscar!

Det är helt otroligt vad mycket det hänt på så kort tid för Oscar. Ja alla bebisar egentligen.
Första året händer det galet mycket för dom små så man förstår ju att det kan bli lite rörigt med sömn, mat, växtvärk osv osv..
Oscars status just nu, vid 5½månad är att han är fortfarande en mycket nöjd kille. Jag försöker undvika ordet snäll. Alla barn är ju såklart snälla, men har man ett barn med kolik eller som gnäller en del, skriker i tid o otid så kan man ju inte säga att han/hon är dum?! Det kan ju vara precis vad som helst som gör att barnet är missnöjt.
Han säger (ja inte bokstavligt talat) till när han är trött, hungrig, bajsnlöja osv. Sen har han också dagar när inget är bra utan det gnälls mest hela tiden. Det är tänderna som spökar och säkert tillväxtperioder. Lite växtvärk kan jag tänka mig att han haft med tanke på ökningen av vikten.

Vi fick låna Levis gåstol o han har tyckt om den, att sitta i. Tills för en vecka sen... nu sitter ahn inte bara, nu röjer han runt som aldrig förr! HAha..så roligt att se!
Förut idag körde han rakt in i julgranen och började dra och känna på grenarna. Tur vi inte har en gran emd vassa barr. :)
Det tråkiga är alla trösklar. Men jag förflyttar honom mellan rummet allt eftersom jag går runt.
HAn sitter jättebra och är väldigt stadig. Ibland sitter han hur länge som helst och ibland känns det som han tippar hela tiden. Han sitter inte längre som en fällkniv utan är riktigt rak i ryggen.
Mage vill han helst slippa att ligga på. Men vi försöker ändå lite då och då. Ibland går det längre stunder andra inte. Jag känner inte att jag vill pusha på för mycket utan vill han krypa så lär han sig det, vill han inte. Fine!

Han somnar vid 19 varje kväll. Är inte alls svår att söva men han somnar i vår famn. Vi går inte runt med han utan sitter still, möjligtvis buffar lite i rumpan ibland...
Vaknar under natten 2-3ggr för matning. Får endast lite per gång och vi hoppas att han snart hoppar över nån matning ju mer vi trappar ner.
Han babblar och babblar. Älskar musik och hans älsklingslåt är Lille Katt. Förstår ni vad jag är trött på den låten??!!!! När eftermiddan kommer och jag sjunger den för 100de ggn kan det bli vilka texter som helst.
Igår blev det ....lille söta mooora, det var ho, det var ho, ho som sket på brooooaa! :)

Han älskar barn. De får göra i princip vad de vill...bara de är i närheten! :)
Theo leker med han mycket och han skrattar åt han.. Syskonkärleken är stor!!
Är han trött vill han gärna gosa ner sig i hans snutte...oj vad gött han tycker det är. Klarar inte av att hålla ögonen öppna då!
Han äter banangröt och risgröt, fruktpureer och banan med yoghurt (i burkform). Provade spagetti och köttfärssås och det var NEJTACK! Spydde lite efter så vi fortsätter som vi gjort.
Har iaf köpt Semper2 från 6månader. Det börjar vi med inatt..

Skulle nog kunna skriva en novell om båda mina barn men jag stoppar här. :)


Hur goooo?!!!!!! :)


Kommentarer
Postat av: Syster

GODING!!!!!!!!!!!!!! <3

2011-12-01 @ 00:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide