Snart....

...har Oscar blivit en hel vecka gammal. Tiden går sååå fort o kunde jag så hade jag stannat tiden för ett tag. Hur roligt det än är att se sina barn utvecklas så är bebistiden väldigt speciell...
Jag mår på ett helt annat sätt nu med nummer 2...en helomvändning!!
Förstår och känner verkligen för alla förstföderskor som mår dåligt, känner sig nere och alla känslor som far runt. Det är inte lätt när livet plötsligt ändras om. Även om man har bebisen i magen 9mån så vet man inte vad som väntar. Det går INTE att förbereda sig på det...hur mycket man än försöker.
Det är sååå mycket nya känslor när man är gravid, föder och när bebisen äntligen tittat ut.
Själv tyckte jag det var svårt med den där omedelbara kärleken till barnet...hemsk jag vet...men alla sa att vips så är man kär. O så kände inte jag riktigt..o fick dåligt samvete.. Men känslorna växte istället fram och jag skulle kunna döda för Theo..han är mitt kött och blod, mitt allt!!
Med Oscar är det annorlunda från början. Jag var inte ett dugg orolig för den första tiden trots att jag hade det jobbigt med Theo hans första år. Jag var, och är inte det minsta stressad...allt ordnar sig och vi har ju tagit hand om ett spädbarn förut och egentligen är det ingen stor sak. De äter sover och skiter..i princip!
När jag såg Oscar för första gången var det PANG och man var kär!!! Det var en perfekt förlossning och i ärlighetens namn vill jag göra det igen...haha..
Ska berätta mer ingående med bilder o så nån dag...men tiden flyger förbi mig! :)
Nu sover äntligen Oscar i mitt knä..så jag skriver med en hand. Visserligen bättre än häromdan när jag dessutom fick skriva med vänster hand..haha..inte lätt och lång tid tog det!
Han har varit gnällig hela kvällen..vet inte varför men kanske har det varit lite rörigt idag. Vi var ju till eftervården, bvc, affären. Sen kom Marie och Leah en sväng, Farmor o Faster, Camilla o Erik..o i förmiddags var fina Emma här!! :)
Det kan ju faktiskt bero på helt andra anledningar också..så som att jag åt McDonalds-mat med garlic-dip o chilibearneasie.. ;) Inte mycket dock men det kanske räckte!

Imorrn är det Midsommarafton!!! Myspys väntar med kära vänner i Värmskog. Ser fram emot det mycket!!



Kommentarer
Postat av: emma

Tack så mkt för att jag kunde titta förbi! :) Och en sådan otroligt söt liten kille också, gud så fin! Lik mamma ;)

2011-06-23 @ 22:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide