Förvånad...

...att det gått såpass bra med amningen. Inte så länge kanske ni tycker men jag är nöjd ändå..förra gången gick det sämre och jag la ner när brösten blödde. Men tog upp amningen igen och delammade 7 veckor.
Nu tycker jag att Oscar blir mer o mer missnöjd under dagarna. Han blir inte riktigt nöjd alla gånger.
Vi har ju gett ersättning vissa nätter men inte mer än en måltid. Då har jag ammat på båda brösten ganska länge. Ändå har han inte varit nöjd...o jag ligger inte där och ammar hela nätterna..no no no!!!
Kan inte ligga o amma heller..det funkar inte. Är lite osmidig i kroppen fortfarande. Snittet känns mer när jag ligger på sidan och bröstena är hmm...hur ska jag säga...ganska STORA! O jag vill ju inte kväva den lilla..haha..
Idag har Oscar gnällt mer eller mindre hela dagen..och velat ha nappen. Vilket tyder på att han vill suga..o egentligen på tutten men jag har varken tid eller ork att amma hela dagarna.
det går helt enkelt inte och är absolut inte värt det!!
Han fick ersättning efter en jäkla massa amning vid 20.30. Så nu sover han som en stock!!! Utan napp!! Nöjd!! :)
Så...jag står ut till på onsdag då vi ska till bvc...ifall det bara beror på att jag vart lite svag sista dagarna.
Igår åt jag ju inte allt för mycket.. Men jag tycker ändå att jag försökt äta ikapp och framförallt dricka ikapp!!
Medicinen ska ju inte påverka amningen men men...

Uhh...har vart en lång och jobbig dag. Jag hade inte duschat förrän klockan var 15!!!! Theo har ju haft rätt hög feber och varit riktigt hängig...samtidigt som Oscar gnällt, tvättberget växt, maten ska fixas, jag handlat och hämtat medicin, ammat..osv osv.. O vi har ändå vart två hemma...men det känns som man är ensamstående ibland ändå av nån anledning.. :(

Nu är det huvudvärk igen..härligt värre men snart börjar väl min vän ipren att göra nytta. :)
Ska lägga mig snart också.. Varenda kväll jag skriver det så går det lätt 2 timmar innan jag somnat..hahha..det ska förberedas här och där och Oscar ska lägligt nog vakna då osv osv..
Life is good!! ;) Det är ju de men ibland är det jobbigt också...som idag...men imorrn äre bättre! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide