Oscar...

...växer och frodas. Han är matfrisk och äter nästan varannnan timme fortfarande... Ibland går det tre timmar, mest nattetid. Men långt ifrån alltid tyvärr.
Det märks på piggheten nu att jag börjar bli sliten. I början går man ju i nåt hormontöcken..o bara svävar! :)
På kvällarna är jag supertrött o hela kroppen hänger bokstavligt talat..men men, det blir ju bättre!

Han har gått ifrån att sova mest hela tiden till att vara vaken mer och mer. Främst tror jag att det beror på magont. Han verkar sällan jättenöjd när han är vaken stackaren. Drar upp benen mot magen och blir högröd i ansiktet. Som tur är blir det aldrig till ordentliga gallskrik. Eller hysteriska kolikskrik...det hade inte vart kul. Det räcker med ett barn!!
Ligger mest och gnäller och då ska man bära har han bestämt...typ.. Det är liksom det som gäller..
Men ikväll kände jag att neej, det går inte. Har ont i ländgryggen av nån anledning, är väl allmänt klen, och satt kvar i soffan trots höga skrik. Då somnade han pang bom tillslut av trötthet. Skam den som ger sig! :)

Ammar nu ingenting och det är riktigt skönt. Känner mig som en vanlig människa och inte nån mjölkko..gött!
Hade det funkat vore det nåt annat men varför krångla till saker...jag gillar enkelt och praktiskt!
Jag tyckte ju att amningen kom igång ordentligt tillslut..men Oscar krävde rätt mycket mat som jag inte hade..det är jag övertygad om. Men hade det funkat så bra med Theos amning så hade jag säkert ammat honom längre och sluppit delamma. För Theo krävde inte mycket mat...knappt hälften av det Oscar äter nu åt Theo.
Det är fascinerande vad olika barn är...o de här två kommer från samma föräldrar!!!
Därför ska man inte jämföra sina barn med andras...det är omöjligt men väldigt lockande många gånger tyvärr.
Jag jämför ju Theo och Oscar hela tiden och tycker det är jättekul o se deras olikheter och även likheter.
Men det är ju inte så att nåt barn är bättre för det..

Nu sover han gott i min famn Oscar men rör sig lite oroligt så det dröjer väl inte länge innan han vaknar...då får han nog hoppa till pappsen... ;)
Han sover inte mer än 2, max 3 timmar i sträck och sällan på dagen så länga perioder. Tyvärr..men det kan ju fortfarande ändras. Som alltid med barn så vet man inte hur morgondagen ser ut.
Det som var rutin idag kanske är historia imorgon..så...njut av stunden och fånga dagen!
Ägna inte tid åt "oviktiga" saker och tankar utan lev och njut av barnen medans de är små.. Uhh, lättare sagt än gjort och mycket lättare med andra barnet. Hade väldigt svårt att njuta av första...så får ta igen lite nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide