Härliga söndag

Ja för det tycker jag faktiskt! Jag har jobbat..men det är så lugnt och skönt på söndagar..man städar och viker och fyller på. Visst e de roligt när det är mycket folk men ibland är det skönt som de e nu också.
Jag städade ordentligt på toaletten och gjorde lite vårfint i luchrummet. :)

Sen blev jag hämtat av Robin och vi åkte till svärföräldrarna där vi blev bjudna på mat! De va gött!! :)
Theo åt som en häst!! Det svänger väldigt de där..han har haft dålig matlust i nån vecka...så jag blev riktigt förvånad när han aldrig slutade gapa. Älskar när han äter o mår dåligt när han vägrar....
Vi åkte hem med en trött Theo som fick hoppa direkt i badet (eller baljan dåra). Sen var det sängen som gällde..han var såå trött och somnade direkt! :)

Nu får vi se hur länge han sover denna natt. Han har inte sovit bra sen nyår..det svänger rejält. Ena natten kan han vakna flera gånger..o vara jättesvårsövd och andra kan han sova från 19-05.30..få välling och sova ett par timmar till! Så...det är lite stressande att inte veta..jag går ju alltid och lägger mig i förebyggande syfte även om jag har en del att göra på kvällen. Känner mig aldrig riktigt lugn på kvällen...
Kan inte sluta undra om det nånsin kommer bli bättre med sömnen?! När han precis ar nykläckt så sa vi alltid att om ett år så sover han iaf på nätterna..DÅ får vi sova..om inte tidigare. Var ganska övertygad om det men tji fick jag.. Så det är väl bara o gilla läget. Går ju bättre nu när Robin är uppe de flesta nätterna men jag vaknar ju alltid! Så vi är trötta bägge två istället. Hmm...undrar om nästa barn sover hela nätter eller om man ska springa mellan deras rum nätterna igenom....? Vågar man skaffa en till isåfall??! Usch...då skulle man vara ett vrak ju!

Imorgon ska vi beställa tapeter till några rum till..o de kan vi hämta på tisdag. Får se om papsi kunde tapetsera..nåt rum iaf. Annars kanske jag ska ge mig på det på lördag??? :)
Farmor erbjöd sig att ta Theo från förmiddan..hon ska nämnligen vara barnvakt lör-sön då vi ska på 30årskalas! Skönt o bli klar med Theos rum. Då kan man börja ställa in hans kartonger och lite smågrejs som inte används.

Åhhhh...jag vill flytta nu!!!! :)

NU ska jag börja med en ny bok. "Ondskan" heter den och ska tydligen vara otäck..men jättebra! Har kommit in i en bokperiod igen och det är såå roligt! Älskar böcker!! :)
Det beror nog främst på att jag har fått egentid i form av lunch på jobbet. Där är man ostörd och ingen disk eller tvätt som väntar på en utan man kan göra i princip vad man vill. :)

Gokväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide