Recept Brownies

På begäran kommer receptet på dessa Brownies jag bakade förra veckan. :)

Till Brownies:

350g mjukt smör (jag brukar köra smöret i micron lite lätt)
6dl strösocker
3dl kakao
1dl ljus sirap
½tsk salt
6 ekologiska ägg (går lika bra med vanliga)
3dl vetemjöl

Så här gör du:
Sätt ugnen på 175grader
Vispa smör och socker vitt och krämigt
Rör ner kakao, sirap och salt
Rör ner ett ägg i taget, och vänd till sist ner mjölet
Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna och häll i smeten
Grädda kakan i mitten av ugnen 30-35min. (I min ugn tog det 25min o då är det varmluftsugn)
Känn med stickan, den ska vara lite kladdig

Till Chokladfrostingen:

120g mjukt smör
9dl florsocker
1dl kakao
2tsk vaniljsocker
200g Philadelfia-ost
ev 1msk kaffe

Så här gör du:
Vispa smör, florsocker, kakao och vaniljsocker krämigt
Tillsätt Philadelfiaosten och ev kaffet. Vispa till en krämig smet och bre ut över den avsvalnande kakan

Jag använde mig utav elvisp till båda "rörorna". Till frostingen var det ett måste för det blev så torrt och tungt innan osten kommer i. Lycka till!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide