E de sant???!!

Förra torsdagen var vi på en husvisning på Norra Kroppkärr. Ripstigen 32... Hade väl egentligen inga förväntningar alls..med tanke på sista tidens besvikelser.
Kom dit och blev positivt överraskad. Inte för att det var så värst fint...men det är riktigt bra planlösning och det hade stor potential. Det föll oss i smaken helt enkelt..o det bästa av allt var att vi var överens!! Kan ni tro.. ;)
I måndags började budgivningen och vi hade bestämt ett maxbelopp för vad vi ville ge. La inget bud på måndagen..utan avvaktade tills på tisdag morgon. Då var vi 1 av 6 budgivare totalt. Sen droppade några av..och efter vårt andra och sista bud la sig en efter en.. Vi bara gapade..trodde det skulle gå för mer så vi blev lite smått chockade när mäklaren ringde och gratulerade! Det var ju även skönt med ett mycket lägre pris än vi tänkt.. :)
Idag var vi till mäklaren och fick träffa säljaren och skriva kontrakt. Säljaren var mycket trevlig och det känns mycket bra att få ta över huset efter honom. Han har hållt efter huset i alla år och kunde huset utan och innan..det känns tryggt. På måndag är det besiktning av huset som gäller o då får vi väl en mer ordentlig genomgång av hela huset! Man kommer ju på frågor efterhand så det är skönt o ses på plats! :)
Såå..nu e vi husägare..herregud. För några veckor sen tänkte jag lägga ner det här ett tag..o så blev det såhär! Men det är väl så med det mesta..när man minst anar det!!
Så var det när jag fick jobbet på Hemtex. Hade inte haft en tanke på Hemtex innan..o så dök det upp o mindre än en vecka senare jobbade jag! O gör än idag.. :)

Nu har jag en väldans huvudvärk..har vart lite mycket idag..o dessutom tänker jag på allt framöver också..
Man e ju glad alltså men shit vad det snurrar i huvudet nu. Vi har ju en bostadsrätt som måste sääljas..o vill ha det snyggt inför fotografering...definitivt inget julpynt!!! Vår mäklare ringer imorgon och då får jag reda på när hon vill ha hit fotografen. Hoppas på efter jul..visst kan jag riva ner julpyntet imorrn men jag har såå lite tid innan jul om jag ska storstäda osv.. Jaja..de märks!
Vi kan ju inte heller börja packa o så förrän vi har haft visningar.. Men..det ordnar sig!!! :)

Nu ere sängen som kallar.. Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Malina

Grattis! :-) Jag är uppväxt på Ripstigen 15! :-) Mina föräldrar bor kvar så vi ses säkert i krokarna! Kramiz

2009-12-17 @ 00:48:31
URL: http://fruandren.blogg.se/
Postat av: Angela

Gud va kul.. Stort grattis.. =)



A

Postat av: Johanna

Ja grattis igen!! så typiskt att jag slängde typ 12 fruktlådor förra veckan som stod och skräpade efter vår flytt... Ha en bra jul!!

2009-12-17 @ 14:42:21
URL: http://johanonnona.blogg.se/
Postat av: Madde

Men grattis själv får jag säga, då bor du på samma gata som en arbetskamrat till jonas då :P

när flýttar ni in då?

2009-12-17 @ 17:22:53
URL: http://maddebadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide