8 timmars...

...SÖMN! Det fick jag inatt...inte fy skam! :)
Robin la Theo vid 19-19.30..sen sov han till 00. Jag gav han liiite välling och han somnade om direkt. Sen vaknade han 07.20!!! När robin gick upp strax efter 06 så frågade han  om jag bara varit uppe en gång inatt..jag fick fundera länge..var såå trött...men kom fram till att det var så! Underbart!
Jag funderar på om det beror på detta.. Igår förmiddag gav jag honom mellanmål..skulle söva han o han bara spretar med benen o vill inte ligga still.. o det är rätt tungt med en bebis som väger 9kilo o inte ligger still. Så jag tänkte Fine! Då får du somna själv då.. La ner han i sängen o han protestera direkt men inte såå mycket så han grinade el nåt. Efter ca 20 min blev det knäpptyst.. gick in efter 25min o då sov han så sött! :)
På eftermiddan gjorde jag likadant men la ner han direkt utan att försöka söva han. Somnade nästan på stört o sov i 1timme och 40minuter! :)  Detta är verkligen lyx jämfört med hur det har varit.. :)
Nu gjorde jag det igen..o han somnade efter liite protester. Tycker det är jättebra när han kan somna själv o jag tror att det hjälpte honom inatt..har för mig att han vaknade till nån gång men somnade om..hmmm..e inte säker då jag sov rätt djupt. Va helt slut igår.. Theo vaknade 3 ggr igår natt o jag somna sent o sov dåligt..inte bra alls.

Ikväll ska Robin på lagfest med sitt innebandylag så jag o Theo e ensamma hemma! :) Ska bli mysigt. Jag ska försöka gå ner i källaren under dagen eller när Robin kommit hem o hämta upp julgrejerna..har ju lite uppe redan..men det är sånt jag köpt i år! Så det finns ju lite smått o gott kvar där nere...det gäller bara att hitta det! 

I onsdags jobbade jag 8-17...det var kul! :) Jobbade även igår 18-21..det var inte möe fölk men jag o Tina hade det mysigt ändå! Gick o plockade lite..o pratade o tog lite betalt! :) Skönt att vara tillbaka..även om det inte är på mina timmar riktigt än. Den första februari börjar jag ordentligt! Det blir nog bra men självklart en omställning för alla.. Tror verkligen att det är jätteviktigt för Theo att vara mer med sin pappa och för Robin o vara mer med Theo! O att jag får lite mer egentid eller vad man ska kalla det! Ska bli riktigt intressant o se hur Robin tycker att det är efter några veckor.. Då får han se vad jag har gjort i 1års tid! Tror inte han kan förstå förän han gör jobbet själv...
O då är ju det värsta gjort..såsom att lära theo äta vanlig mat..kanske går..sover hela natten (förhoppningsvis) .. 
Det kommer nog gå bra! :)

Jag sitter o funderar på vad man ska hitta på idag..egentligen vill jag inte göra nåt. Men en tur till Maxi eller Ica Spara kanske jag kan göra. Behöver handla lite saker o det är ju en lagom utflykt att göra! 
Robin köpte ny  bil i onsdags så vi har just nu 2 o då e de lite lättare att få ärenden gjorda..o skönt att kunna göra dom på dagtid! 

Förresten...köpte ett halkskydd till mattan i köket igår. Det är lite kärringvarning på det men shit vad bra det var! Att jag inte tänkt på det tidigare! :)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide